Eerste week in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Eerste week in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Eerste week in Quito

Blijf op de hoogte en volg Elvira

26 Augustus 2012 | Ecuador, Quito

Ik ben alweer een week in Quito en het voelt eigenlijk alsof ik hier al langer ben. Komt natuurlijk omdat het de tweede keer is en ik alles al ken.

Vorige week maandag ben ik goed aangekomen en de vlucht viel me reuze mee. Ximena (mijn gastmoeder) stond me al op te wachten, dus dat was fijn. In de taxi naar huis gegaan en zo maakte ik gelijk alweer kennis met het drukke verkeer in Quito. Het is echt een enorme stad.
Behalve ik, verblijven er nog vier Fransen en één Duits meisje in het huis. Andrea, de dochter van Ximena woont ook nog thuis. Gezellige boel dus.

De eerste dagen werd ik steeds vroeg wakker, want mijn biologische klok moet zich aanpassen. Het is hier 7 uur vroeger dan in Nederland. Ik moest ook nog wel even wennen aan het Spaans, maar dat kwam gedurende de week steeds meer naar boven.
Dinsdag heb ik gelijk mijn visa geregeld. Op het wachten na, viel het me mee en werd het snel afgehandeld. Eerder werd je altijd van hot naar her gestuurd, maar nu kon het bij één punt worden afgehandeld.
’s Avonds zat de hele tafel vol, omdat de andere dochter en haar gezin ook mee aten. Na het eten gekaart en salsa gedanst in de kamer.

Ik had dan al wel het oude centrum van Quito gezien, maar ik ging er nog maar een keer heen. Goed opletten in de bus, want zakkenrollers zijn hier genoeg. En ze zijn ook niet bang om je tas open te snijden. Ik het lekker rondgelopen in het centrum en alle mooie gebouwen en kerken bekeken.
Tussen de middag weer terug gegaan, omdat we dan ook altijd samen warm eten. Het weer is hier trouwens lekker, tussen de 20 en 25 graden met in de ochtend vrijwel altijd zon en in de middag komen er meestal wolken. Ik ging na het eten dan ook maar even genieten van de zon boven op het dakterras. Tussendoor spieroefeningen gedaan, want ik moet ook hier in beweging blijven. ’s Avonds gingen we gezellig stappen. Lekker gedanst en iets te veel gedronken. Even vergeten dat we op 2800 meter hoogte zitten en dat het dan wat sneller gaat.

Donderdag kon ik mijn visa ophalen, dus dat ik ook klaar. Ik kan hier nu een half jaar blijven.

Vrijdag ben ik met Lucas en Gaulthier met de Teleferiqo (soort skilift) omhoog gegaan richting de vulkaan Rucu Pichincha. Vanaf daar gingen we lopen naar de vulkaan, pff best zwaar hoor. Door de hoogte heb je minder zuurstof, dus af en toe stoppen om uit te hijgen. Uiteindelijk hebben we het wel sneller dan gemiddeld gedaan. De top is 4689 meter hoog, maar daar zijn we niet geweest, omdat dat te gevaarlijk was. Toch redelijk hoog gekomen en daar was het dan ook koud, brrr mijn vingers aiaiai.
Terug ging sneller, maar moesten we wel oppassen dat we niet uitgleden. Eerst nog een paar stukken over rotsen heen geklommen en de rest was een zandpad. Tussendoor nog een mooie foto van de vulkaan Cotopaxi genomen, die ik twee jaar gelden heb bedwongen.

Gisteren ben ik naar Jardin Botanico geweest, waar je mooie planten, bloemen en bomen uit heel Ecuador kan bekijken. In één gedeelte waren allemaal orchideeën, hier in Ecuador zijn echt super veel soorten, heel mooi. Daarna nog naar een museum geweest met levende slangen, kikkers, schildpadden etc. Viel een beetje tegen, omdat het zo klein was.
’s Avonds was het hier party time in huis, Andrea gaf een feest. Eerst gingen we in een Chiva (party bus met muziek en drank) door de stad rijden. De stemming kwam er al lekker in. Thuis weer aangekomen, ging het feest in de kamer verder met een dj. Kon me weer prima vermaken op de muziek. Om 3 uur was het afgelopen. Vanochtend wel weer vroeg wakker met een brak hoofd.

De eerste week hier was super. Morgen ga ik naar Chinimp tuna, waar het leven even wat anders is. Ik kan dus ook pas na een week weer contact hebben met het thuisfront. Dan kunnen jullie mijn verhalen uit de jungle lezen, ik ben zelf ook wel benieuwd.


Foto's ook te zien op
http://www.picturetrail.com/sfx/album/listing/user/elviraecuador2012

  • 26 Augustus 2012 - 20:55

    Petra:

    Who wat een avontuur al echt geweldig en prachtige foto s have fun en pas op je zelf Gr. Petra

  • 26 Augustus 2012 - 21:30

    Piet(je):

    Héé Elvira , net je verslag gelezen . Leuk hoor . Goed van je dat je je spieroefeningen blijft doen . Heb vanmorgen mezelf nog "op het matje" geroepen . Hahahaha.
    Veel plezier verder lieverd , veel liefs , Piet ( je ) XXX

  • 26 Augustus 2012 - 23:24

    Jan, Bea, Niek, Mark En Jorn:

    Fijn dat de reis goed is verlopen, het voelt zo te lezen weer goed in Ouito, veel gedaan ook al weer,
    van party tot avontuur of andersom, nou ja, je hebt gelijk. Maak er het beste van, pas goed op jezelf en
    we zijn nieuwsgierig hoe het straks weer gaat in de jungle. Veel plezier!
    Gr. Jan, Bea, Niek, Mark en Jorn

  • 27 Augustus 2012 - 10:34

    Monique Van Wijk:

    he Elvira, heel leuk om te lezen wat je allemaal beleeft in Ecuador...zal je blijven volgen ...veel plezier en tot het volgend reisverslag !! liefs Monique van Wijk xxx

  • 27 Augustus 2012 - 14:31

    Arja:

    Hee elvira!

    Leuk om te lezen hoe je het daar hebt! Heel veel plezier in ieder geval! Wat je nu verteld komt me bekend or uit colombia, haha. Have fun! Xxx

  • 27 Augustus 2012 - 18:18

    Thijs:

    Heey Elvira,
    Het is erg leuk om je verhalen te lezen, zo ben je toch nog een btje bij ons.. :) Heb je deze week nog wel geregeld kunnen spreken, maar daarkomt vanaf vandaag verandering in aangezien je nu alleen zaterdags op het internet kan :( Nou ik hoop natuurlijk dat je nog heel veel leuke dingen gaat mee maken en natuurlijk nog een heleboel mooie foto's gaat maken. Ik ga nu de rest van de foto's bekijken. Voorzichtig aan doen. kuje

  • 27 Augustus 2012 - 20:16

    Elroy:

    Hoi zusje!
    Leuk, top, fijn!
    Wat ontzettend stoer, gezellig en mooi weer allemaal.
    Orchideeen op de vensterbank doen het ook goed trouwens!

  • 27 Augustus 2012 - 20:16

    Elroy:

    Hoi zusje!
    Leuk, top, fijn!
    Wat ontzettend stoer, gezellig en mooi weer allemaal.
    Orchideeen op de vensterbank doen het ook goed trouwens!

  • 27 Augustus 2012 - 21:15

    Willie Hebels:

    Lieve Elvira,wat weer een leuk verslag heb je gemaakt en dat je je vermaakt blijkt wel uit alles. Geniet er van lieve meid en ik hoop straks (over een weekje ) weer zo'n mooi verslag van je te kunnen lezen. Lieve groetjes van Willie

  • 27 Augustus 2012 - 22:42

    Johnny:

    Hey Elvira,

    Leuk verslag om te lezen. Ik hoop dat je je de rest van de tijd ook zult vermaken daar. Ik vertrek morgen richting ijsland, iesje kouder dan bij jou, maar ben ook wat sneller terug. Hopelijk tot over een half jaar, en geniet ervan!

    Groeten Johnny

  • 28 Augustus 2012 - 12:59

    Vincent :

    Hey Elv,

    Jahaaa ik lees het al, onwijs veel feesten en alcoholisme komt ook buiten Nederland voor.
    Maar jij staat natuurlijk heel sterk in je schoenen als het gaat om 'genieten' van die zelfgebrouwen drankjes :). IIG Heel veel plezier!!
    X vin

  • 31 Augustus 2012 - 12:55

    Janny En Klaas:

    Hee Elvira,

    Wat fijn te horen dat je een super week hebt gehad, al weer veel ondernomen, gefeest en gedanst; wat heerlijk hè salsadansen, daar krijg je volgens mij nooit genoeg van. Heel benieuwd wat je allemaal weer in de jungle gaat beleven. Veel plezier verder!
    groetjes van Janny en Klaas

  • 31 Augustus 2012 - 12:55

    Janny En Klaas:

    Hee Elvira,

    Wat fijn te horen dat je een super week hebt gehad, al weer veel ondernomen, gefeest en gedanst; wat heerlijk hè salsadansen, daar krijg je volgens mij nooit genoeg van. Heel benieuwd wat je allemaal weer in de jungle gaat beleven. Veel plezier verder!
    groetjes van Janny en Klaas

  • 31 Augustus 2012 - 12:59

    Janny:

    sorry, dubbel........een beetje te enthousiast aangeklikt geloof ik..................
    janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 98509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: