Het valt niet mee - Reisverslag uit Valthe, Nederland van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Het valt niet mee - Reisverslag uit Valthe, Nederland van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Het valt niet mee

Blijf op de hoogte en volg Elvira

25 Mei 2013 | Nederland, Valthe

Ik ben alweer een week terug in Nederland en zou haast vergeten om nog een verhaaltje te typen.
Vorige week vrijdag stond ik op het vliegveld in Quito om daar afscheid te nemen van Ramon. Dat was natuurlijk niet makkelijk. Hij ging weer alleen terug naar de jungle en ik begon aan de lange terugreis. Lang, want het begon al meteen met een uur vertraging in Quito. Om 19.00 uur plaatselijke tijd vertrok ik. Eerst een uur naar Guayaquil waar het vliegtuig nog meer passagiers oppikte. Wij moesten dan wel even uit het vliegtuig, weer opnieuw door de controles en weer bij de gate wachten. Lekker stom maar goed.

Gelukkig kon ik goed slapen in het vliegtuig en viel de lange vlucht naar Madrid mee. Daar aangekomen moest ik rennen naar het andere vliegtuig, omdat we dus vertraging hadden. Ik kwam net een kwartiertje voor vertrek bij de gate aan, maar ik kon er niet meer in. Ik zag de mensen nog instappen, maar nee, ik was te laat en kon er niet meer in.
Dan dus maar mijn vliegticket om laten zetten. Ik moest nog wel 4 uur wachten, maar hoefde niet meer via Londen te vliegen.
De bagage opgehaald en weer opnieuw ingecheckt. Wachten wachten wachten en eindelijk kwam ik om 22.30 uur aan in Nederland.

Wennen aan het weer (ik wil het er eigenlijk niet meer over hebben, we klagen al genoeg), maar toch voelde alles ook al snel weer normaal.
Gelukkig heb ik alweer contact gehad met Ramon, maar kreeg ook helaas slecht nieuws. De visumaanvraag is afgewezen.... Pffff
We kunnen bezwaar aantekenen, maar dat valt ook niet mee. Vandaag dus druk geweest met informatie lezen etc.
Iedereen nog harder duimen dus, want ik kan hier echt geen jaar alleen zitten. Ik hou jullie op de hoogte.

  • 26 Mei 2013 - 01:43

    Nick:

    Wat shit! Waarom is de aanvraag afgekeurd? En een jaar alleen houd je niet vol. Maar betekend dit ook dat je over een jaar weer terug gaat? ;)

  • 26 Mei 2013 - 12:59

    Elvira:

    Niet voldoende aangetoond dat hij de intentie heeft om terug te gaan en bepaalde informatie was niet betrouwbaar :S. Maarja verdere uitleg staat er ook niet bij. Lekker lastig dus. De bedoeling is inderdaad dat ik over ongeveer een jaar weer terug ga.

  • 27 Mei 2013 - 00:48

    Roelie:

    Hee Elvira,
    ik heb de laatste 2 maandjes stiekum af en toe even meegelezen hier... Wat jammer dat het visum is afgekeurd, wat een afknapper moet dat zijn :-(
    En dan is het ook nog zulk fantastisch weer hier, met wintertemperaturen bleeehhh. Kan me voorstellen dat je heel graag weer terug wilt. Maar ja, totdat het zover is moet je het even alleen doen hier. Ook weer aan het werk intussen, of nog even bijkomen?
    Onze kleine meid is intussen alweer 1 jaar en bijna 2 maandjes, en de andere deelneemster van Zwanger en Fit (noem hier ff geen namen) ben ik op het dreumesuurtje al 2 x weer tegen gekomen met haar dochtertje, leuk hoor! Ben nog steeds trouw aan het sporten in de andere vestiging, al sla ik soms wel een weekje over ivm drukte, slecht he? hihihi Moet dat echter steeds weer bekopen met zere spiertjes...
    Groetjes van Roelie

  • 09 Juni 2013 - 21:14

    Willie Hebels:

    Lieve Elvira ,wat balen he dat het weer afgewezen is en als ze maar wat duidelijker waren dan wist je wat er veranderd moest worden aan de aanvraag maar ondanks alles vind ik het wel fijn dat je terug bent maar ben ik ook wel heel blij dat je ook weer contact hebt gehad mat Ramon, nu maar hopen dat het de volgende keer wel lukt om die visum te krijgen. Sterkte lieve meid met het wachten! Lieve groetjes van Willie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 1134
Totaal aantal bezoekers 98509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: