Kerst in Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Kerst in Cuzco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Kerst in Cuzco

Door: Elvira

Blijf op de hoogte en volg Elvira

26 December 2010 | Peru, Cuzco

Iedereen de buiken rond gegeten met kerst? Ik heb dit jaar voor het eerst kalkoen gegeten, lekker traditioneel :)
Vrijdag begon hier kerst al. In de ochtend kreeg ik een stuk paneton bij het ontbijt, hmmm lekker.
Daarna ging ik met de familie naar de markt, die de hele dag plaats vond in het centrum. Veel mooie dingen om te kopen, maar helaas zat het weer niet mee.
Donderdag waren we uit geweest en in de nacht zagen we de verkopers vanuit de kleine dorpjes al wachten/slapen in de kou voor de markt, brrr.
In de avond hebben we de kerststal in huis gemaakt. Jezus werd er pas om 12 uur bij gelegd.
Tanja en ik gingen eerst nog naar een discotheek om salsa te dansen. Ik leer steeds meer en ga waarschijnlijk ook een aantal lessen nemen. Het is zo fijn om te dansen :D
Om half 12 waren we weer thuis en gingen we met de hele familie wachten tot het 12 uur werd. Het leek oud en nieuw wel, want toen de klok 12 sloeg, wensten we elkaar Feliz Navidad! Heel apart. Ook werd er veel vuurwerk afgestoken.
De cadeautjes werden hierna uitgepakt. Nintendo DS kennen ze hier ook kwam ik achter, poeh. Ik kreeg een mooie peruaanse notitieblok. Tanja en ik hadden ook een kleinigheidje voor de familie gekocht. Traditie is om in de nacht te eten en dus zaten we even later aan een lekkere gevulde soep.

De volgende dag gingen we tussen de middag eten bij één van de dochters, omdat haar huis groter is. Dina (moeder) was in de ochtend al druk bezig geweest met het bereiden van de kalkoen. Rond 3 uur konden we er eindelijk van genieten, heerlijk!
Na het eten een wijntje gedronken, thee gehad en daarna weer naar huis.
Lang gezellig nazitten en in de avond drinken doen ze hier dus niet. En ook een lekker dessert heb ik gemist, haha :P

Het was wel bijzonder om kerst hier te vieren. Nieuwe ervaring.

Vandaag was geen kerstdag, want ze hebben geen twee kerstdagen zoals in Nederland. Een gewone dag, maar ik heb hem wat specialer gemaakt door te gaan paragliden.
Om 9 uur ging ik samen met twee andere meiden en de piloot richting een berg. We moesten even wachten totdat een donkere wolk over was gevlogen, maar toen mocht ik als eerste gaan vliegen. Ik zat in een tuigje voor de piloot en nadat we een stukje renden, hingen we al snel in de lucht. Wauw, heel bijzonder! Mooi uitzicht en heerlijk gevoel om zo te vliegen. Na 15 min stond ik alweer veilig op de grond.
Ik heb geluk gehad dat ik als eerste ging, want het weer werd slechter en daardoor moesten de twee andere meiden tot in de middag wachten. Ik ben met de bus terug naar Cuzco gegaan.

Morgen kan ik na een vrije week weer gaan werken met de kinderen. Nog twee weekjes en dan zal ik verder gaan reizen.

  • 27 December 2010 - 17:43

    Ab En Jantje:

    Hoi elvira
    DE kerst is hier ook weer voorbij,je toetje zul je nog wel te goed houden.Wij hebben wel een gehad.
    Wij wensen je een gelukkig en onder
    nemend goed jaar toe en blijven je vol
    gen met alles wat je doet.
    GROETJES

  • 28 December 2010 - 17:35

    Sanne:

    Klinkt weer heel nice allemaal:)
    Paragliden, heeel stoer!
    liefs

  • 30 December 2010 - 13:40

    Jan,Bea, NiMaJo:

    Hoi Elvira,
    Fijn dat je een leuke Kerst hebt gehad, wij ook trouwens en wel twee dagen, 2e Kerstdag de verjaardag van Jorn. Weer gezellig. Nu op naar oud en nieuw, de jongens kunnen niet wachten met vuurwerk. Met Kerst hebben jullie al vuurwerk gehad, maar hoe zit dat met oudejaarsavond? We wensen jou een fijne jaarwisseling en alle goede wensen voor het nieuwe jaar.(nog bedankt voor de leuke kaart bij oma) Rustig aan met de drank!!
    Groeten Jan, Bea, Niek, Mark en Jorn

  • 30 December 2010 - 19:53

    Vincent:

    Hey Topper(tje),
    alvast een knallend en avontuurlijk :) 2011 gewenst.
    Groetjes en kus
    Vincent

  • 31 December 2010 - 18:21

    Janny En Klaas:

    hey Elvira,
    Kalkoen op het menu.....lekker Hollands! We hadden toch minstens wel verwacht dat er aap of een lekkere geroosterde vogelspin geserveerd zou worden (ha,ha). Schattig aapje trouwens die je bij je had op de foto. Benieuwd hoe je oud en nieuw gaat vieren; er zal vast wel weer veel gedanst worden. Hier wordt op het moment al weer aardig wat geknald. Nog 4 uur en 3 kwartier dan zit 2010 er al weer op. Wij wensen jou een hele fijne jaarwisseling en een goed en gezond 2011. liefs klaas en janny.

  • 01 Januari 2011 - 00:20

    FIO Zusje:

    Heee lieve zus !
    GELUKKIG NIEUWJAAR !!

    Ben benieuwd hoe jy het daar viert, ik in barga,
    Zo emmen

    Verhalen hoor je nog wel haha :P

    Dikke kus en tot snelll !
    xxxxxx

  • 01 Januari 2011 - 01:39

    Gezinus En Greet:

    Wij wensen jou een heel gelukkig nieuwjaar.

  • 01 Januari 2011 - 15:53

    Miranda:

    He meis,
    Vanuit Borger wens ik jou een geweldig 2011. We hebben een borrel er op gedronken bij je ouders.
    Dikke kus
    Miranda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Terug in Nederland

27 Februari 2011

Laatste week

21 Februari 2011

Pampas

14 Februari 2011

Torewa

29 Januari 2011

Bonita Bolivia
Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 98531

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: