Machu Picchu! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Machu Picchu! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Machu Picchu!

Door: Elvira

Blijf op de hoogte en volg Elvira

22 December 2010 | Peru, Cuzco

Wauw, wat een geweldige dagen heb ik gehad. Vrijdagochtend begon de salkantaytocht naar Machu Picchu. Ik had samen met Jelle geboekt, maar hij was ziek en kon dus niet mee. Ik bleef dus met twee Brazilianen, de gids en de kok over. De eerste dag scheen de zon heerlijk en liepen we in een prachtige omgeving met bergen. Na 17 km (5,5 uur) kwamen we bij het kamp aan. We zaten heel hoog, dus was het nu koud. Begon ook nog eens te regenen en onweren. Vroeg de tent in gekropen, omdat we de volgende dag weer vroeg uit de veren moesten. Gelukkig niet koud gehad in de nacht, want ik heb een heerlijke warme slaapzak :D

De tweede dag ongeveer 14 km gelopen. Het eerste stuk was zwaar, omdat het bergop was. We liepen naar het hoogste punt van 4600 meter, brrr koud! Doordat er wolken waren, konden we helaas de Salkantay niet zien. Hierna liep het pad naar beneden en begon het te regenen. Er lagen veel stenen op het pad en later hadden we last van plassen water en modder.
Het tweede kamp lag niet zo hoog in de bergen en dus was het hier warmer. Weer heerlijk gegeten (kregen elke dag goed te eten) en vroeg naar bed.

Op de derde dag hadden we een makkelijke route, naja alles naar beneden lopen is na een tijdje ook niet meer fijn. Warm weer en de natuur werd tropischer en groener. Toen we de rivier over moesten steken via stenen viel ik in het water... Gelukkig alleen schoenen en broek nat, haha.
We kwamen bij onze derde kampplek in Santa Teressa aan en hier konden we heerlijk douchen. Daarna lekker in de zon uitgerust.
`s Avonds kregen we bezoek van een klein aapje, die op mij sprong en lekker bij me kwam liggen. Hij was niet weg te krijgen en later toen ik wilde slapen bleef hij zich vastklampen aan mijn arm. Zo schattig! maar hij moest toch echt weg.

De volgende dag moesten we 6 uur lopen naar Aguas Calientes. Na 2 uur moest ik 4 uur lang met twee tassen lopen, omdat de bagage niet met paarden of een auto via deze route kon worden vervoerd. Het viel gelukkig nog mee. We kwamen wel vermoeid aan en waren blij om in een hostel te verblijven. Onderweg konden we al een stukje van Machu Picchu zien en de berg Waynapicchu.
Gisteren moesten we er om 4 uur uit en liepen we het eerst stuk dus in het donker richting Machu Picchu. Het regende helaas en we moesten het hele stuk bergop lopen. Pfff, heerlijk vermoeiend.
In 50 min waren we boven en stonden we in de rij te wachten. Wauw, toen we Machu Pichhu zagen, wisten we waarvoor we al die dagen hadden gelopen en maakte het ook niet uit dat het regende. Echt zo bijzonder mooi!
We kregen eerst een rondleiding van een gids en om 9 uur konden we de Waynapicchu oplopen. Ow god, dit was zo steil. 4680 trappen omhoog! Boven aan gekomen kon ik nog even Machu Picchu zien, maar al gauw waren er wolken. Hmm beetje jammer. De tocht naar beneden was ook zeker niet makkelijk en soms moest je echt vorzichtig aan doen.
Hierna heel Machu Picchu bekeken, veel foto's genomen en genoten van het uitzicht.
In de middag naar beneden gelopen en naar termaal baden gegaan. Viel een beetje tegen, maar was wel lekker om na 5 dagen lopen van een warm bad te genieten.
`s Avonds gingen we met de trein naar Ollantaytambo en vanaf daar met een busje naar Cusco.

Nu kan ik uitrusten, want ik kwam er vanochtend achter dat ik vandaag en de komende twee dagen niet naar het project hoef. Tjah kerstperiode hea.
Vorige week was ik begonnen met het vrijwilligerswerk. Van 9 tot 1 uur help ik mee bij het ontbijt, het fruithapje en de lunch. Tussendoor speel ik met de kinderen en help ik ze bij de wc.
Heb in drie verschillende groepen gewerkt (0-1, 1-2 en 3-4 jaar). De oudste groep is het drukst en dat is echt vermoeiend. Ze willen niet echt luisteren en met het eten zijn ze heel moeilijk. Ik vind het leuk om bij de jongere kinderen te helpen, want die hebben met eten etc. meer hulp nodig. De kinderen vinden het geweldig om aandacht te krijgen en ik denk dat dat ook heel belangrijk is voor ze. èèn jongetje bleef de hele tijd maar bij me zitten en aan me hangen.

De komende dagen kan ik dus beetje relaxen. Misschien ga ik morgen paragliden als het mogelijk is.
Vrijdagavond vieren ze hier al kerst door naar de kerk te gaan en nemen ze in de avond chocolademelk en panetonne (grote cake). Ik heb zin om kerst hier te vieren. Jullie zullen wel weer horen hoe het was.
Hier versieren ze ook alles met kerstlampjes, maar ze houden blijkbaar van gekleurde, flikkerende lampjes.

Iedereen fijne kerstdagen gewenst!

  • 22 December 2010 - 16:17

    Myra En Kids:

    heey meis,

    leuk om te lezen allemaal!
    wij wensen jou ook fijne feestdagen!!

    kus uit wijhe

  • 22 December 2010 - 19:01

    Hilde Vd Horst:

    Hoi Elvira,

    Leuk om al je avonturen te lezen!

    Fijne kerst!

    Liefs Hilde

  • 22 December 2010 - 21:00

    Angelique:


    Hallo Elvira

    Sorry dat ik jou stoor maar ik heb een opdracht gekregen via KPN ( Challenge)

    Ik zie dat je bij de machu picchy bent geweest.

    De opdracht gaat om de 7 wereldwonderen.
    1. Chichén Itzá, Yucutan, Mexico
    2. Cristo Redentor, Rio de Janeiro, Brasil
    3. Colloseum, Rome, Italy
    4. Chinese Wall, China
    5. Machu Picchu, Cuzco, Peru
    6. Rock houses, Petra, Jordan
    7. Taj Mahal, Agra, India

    Ik weet niet of je nog in de buurt bent of komt van de Machu picchu? Zou je van de week enkele verschillende foto's willen maken bij de Machu Picchu met een tijdschrift of krant erbij??
    Mag ook van afstand zijn trouwens.. als je t maar ziet.
    Dus ergens in de verte is ook al prima!
    Zou je daar nog bv op de krant of tijdschrift " NETWORK BOWIE" en op de andere foto de tekst "NETWORK KIMIGIRL" kunnen schrijven dan zou de opdracht helemaal perfect zijn uitgevoerd!

    Dit is een opdracht die ik heb gekregen van KPN ( Challenge) en ik krijg hier punten voor.. en kan hiermee 50 iphones winnen!! t lijkt een onmogelijke opgave van hier uit Nederland maar wie weet kan jij me helpen?
    Ik moet dit voor 2de kerstdag voor elkaar krijgen ( met dus hulp..netwerken buiten Nederland)

    Alvast hartstikke bedankt, als het gelukt is, kun je me de foto’s zo snel mogelijk mailen naar bambiii81@live.nl. Laat je me iets weten?? Hartelijk bedankt!!!

    Groetjes en fijne kersttijd,

    Angelique

  • 23 December 2010 - 01:53

    Floris Van Zeben:

    Hoi Elvira,

    Je kent me niet, maar ik heb een vraag voor je. Ik doe ook mee aan de challenge van KPN, zou je mij misschien kunnen vertellen hoe het hostel bij Machu Picchu heet? Ik hoop daar mensen te kunnen vinden die Machu Picchu nog gaan bezoeken om hen een foto te vragen.

    Als je misschien iemand kent die nog die kant op gaat zou je me dat ook kunnen laten weten? Kort mailtje naar florisvanzeben@gmail.com zou me enorm helpen!

    Groetjes en fijne kerst alvast!

  • 23 December 2010 - 19:56

    Ria:

    hey Elvira,
    Nou jij vermaakt je daar super lees ik wel weer,blijven doen!!
    Bij deze wens ik jou ook een hele fijne kerst en lees wel weer hoe of dat daar gaat!!
    groetjes Ria

  • 24 December 2010 - 11:28

    Raymond En Agnes:

    Fijn te horen, dat het nog steeds goed met je gaat. Bij deze alvast hele fijne kerstdagen.

    Liefs Raymond en Agnes

  • 24 December 2010 - 14:59

    Jan,Bea,Ni-Ma-Jo:

    Hoi Elvira,
    Fijn dat het ook leuk is in Peru, jij hebt alweer fantastische ervaringen opgedaan, houden zo.
    Wij wensen jou een hele fijne Kerst al is het dan met gekleurde lampjes, maakt niet uit. Wij hebben hier een prachtige witte Kerst, een plaatje.
    De Kerstgroeten van Jan, Bea,
    Niek, Mark en Jorn

  • 24 December 2010 - 18:37

    Kim:

    Lieve El,

    Net als alle anderen hier ben ik behoorlijk onder de indruk van al je verhalen en het bijbehorende beeldmateriaal. Wat heb jij al veel gezien en gedaan zeg, super!!!!

    En dan viel er vandaag ook nog eens een lief kaartje op de mat in Groningen, wat een verrassing. Heel erg bedankt namens ons allemaal, we missen je hier echt. Maar gelukkig kunnen we je volgen, het is echt leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt daar :)

    Hele fijne dagen gewenst & heel veel plezier nog!

    Liefs,
    Kim

  • 24 December 2010 - 22:06

    Greetje&Henk+kids:

    Heey Elvira,
    Ik heb zonet even 'vlug' je laatste verslagje gelezen...vast een super ervaring Machu Picchu!
    En toch ook lekker aan het Kerst vieren daar...geniet ervan!
    Wij hebben hier veel sneeuw, wat dus een prachtige witte Kerst betekent!
    Wij wensen jou fijne Kerstdagen!
    Liefs Henk&Greetje
    -Yasmijn-Lotte-Wouter-

  • 24 December 2010 - 22:18

    Gezinus En Greet:

    Wat weer leuk om te lezen al die verhalen.
    Wij wensen jou hele fijne feestdagen in Peru.

  • 25 December 2010 - 09:25

    Papa En Mama:

    HOI meissie,

    FIJNE KERST,

    Een witte kerst hier.
    Wij maken hier vandaag nog wel een wandeling,deze zal niet zo heftig zijn als die tocht van jou naar Machu Picchu.(woh) Wij doen dat jou niet na. Veel plezier kusjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Terug in Nederland

27 Februari 2011

Laatste week

21 Februari 2011

Pampas

14 Februari 2011

Torewa

29 Januari 2011

Bonita Bolivia
Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 98509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: