Pampas - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Pampas - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Pampas

Door: Elvira

Blijf op de hoogte en volg Elvira

21 Februari 2011 | Bolivia, La Paz

Vorige week heb ik een tour naar Pampas gemaakt. Met 7 anderen reden we 3 uur lang in een busje over een hobbelige weg. Het was weer lekker warm. In Santa Rosa gaan we verder in een bootje om dieren te spotten. We zien schildpadden, adelaars, apen en diverse vogels. Ook zien we later een alligator van heel dichtbij. In de avond gingen we de zonsondergang bekijken en ook hier waren in een boom heel veel kleine aapjes. Echt zo gaaf om ze van dichtbij te zien.
In de nacht moest ik er even uit en zag een hele groep capibara´s. Foto lukte niet omdat het zo donker was :( en toen ik dichterbij kwam, renden ze weg.

De volgende dag deden we eigenlijk hetzelfde. Weer de hele dag in de boot. We hebben echt geluk met het weer gehad, want de zon scheen de hele tijd. We zien weer 2 alligatoren, de rest van de dieren, dolfijnen en een capibara (helaas niet op de foto gekregen).
Tussen de middag heb ik heerlijk in de hangmat geslapen en daarna ging de tocht weer verder. We gingen nu ook zwemmen tussen de dolfijnen. Alleen ze gingen er vandoor :P
Ik heb als enige nog een grote slang gezien. Normaal zouden we ook anaconda´s gaan spotten, maar omdat er nu zoveel water is, zijn ze moeilijk te vinden. Net als de piranha´s die we probeerden te vissen. Niet gelukt dus.

Vrijdag ging ik met de bus naar La Paz. Zat heel erg te twijfelen om niet toch met het vliegtuig te gaan. De weg is namelijk niet zo prettig en helemaal omdat het nu regenseizoen is. Maja het is natuurlijk wel veel goedkoper. Dan maar goedkoop risico op een ongeluk :P haha. Na een uur stonden we al stil, omdat de weg werd verbeterd. Zowieso is alles al modder, maar op dit stuk was het te erg. Even gewacht en toen konden we weer verder hobbelen. Later zien we een bus voor ons scheef aan de kant staan. Door de modder was hij weggegleden. Niets ernstigs, maar ze moesten denk ik wel heel lang wachten. Toen het donker werd, hoopte ik maar dat ik veilig in La Paz aan zou komen en heb ik de ogen dicht gedaan. Nog best goed geslapen en om half 8 heel in La Paz aangekomen.

Gisteren heb ik de death road alsnog gedaan. Mama was er niet zo blij mee, maar ik heb het overleeft. Het eerste stuk was echt ontzettend koud, want we zaten op 4200 meter hoogte. Ow mijn vingers deden zo´n pijn! Wel heerlijk hard naar beneden geraced. Het tweede deel was niet op asfalt, maar op een weg van zand/steentjes. Ook hier ging ik best weer snel en dat werd me betaald gezet. Tegen het einde ging ik keihard onderuit. Gelukkig niet naar beneden gedonderd, maar wel enorme pijn in mijn bovenbeen. Kan nu niet normaal lopen. Laatste stuk deed ik iets rustiger aan :P

Om 7 uur waren we weer terug en ging ik snel naar de winkel waar ik de vorige dag mijn tas was vergeten. Ow wat voelde ik me stom, want mijn geld, bankpas en camera zaten erin. Ik baalde echt zo. Maar wat een geluk heb ik weer, want de tas stond nog op precies dezelfde plek als waar ik hem neer had gezet :) Wauw wat was ik blij.

De laatste week alweer van mijn reis en nu moet ik nog ff weer ziek worden, fijn. Ga woensdag weer naar Cusco en 1 maart ben ik weer terug in Nederland. Bestel de zon maar alvast.

  • 22 Februari 2011 - 08:50

    Ria:

    nog ff volop genieten je laatste weekie!
    en voor vlg.week een hele goeie terug reis alvast!!
    'k zal je verhalen missen hoor,was harstikke leuk om iedere x telezen!

  • 22 Februari 2011 - 18:56

    Nick:

    He Elvira!
    Fijn dat je dit alles nog mee kan maken! Jammer voor je dat weer terug komt, maar toch ook leuk!
    Kan me er op verheugen! Tot snel!
    xx

  • 23 Februari 2011 - 20:07

    Kim:

    Ellll,

    Hoop dat je nog heeeel veel leuks kunt doen de laatste dagen daar. Geniet nog maar extra van het mooie weer daar en kom veilig thuis hè!

    Liefs,
    Kim

  • 25 Februari 2011 - 14:31

    Gezinus En Greet:

    Nog een paar dagen en dan weer naar Nederland.
    Geniet nog van de laatste paar dagen daar.

  • 26 Februari 2011 - 09:38

    Rika:

    Hoi Elvira
    Ik heb met veel plezier je reisverslagen gelezen en volgens mij heb je enorm genoten. Een hele goede reis terug en denk om je bagage (nick heeft ervaring hiermee). Hopelijk zien we je binnenkort weer een keer in odoorn.
    groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Terug in Nederland

27 Februari 2011

Laatste week

21 Februari 2011

Pampas

14 Februari 2011

Torewa

29 Januari 2011

Bonita Bolivia
Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 423
Totaal aantal bezoekers 98509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: