zandhappen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu zandhappen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

zandhappen

Door: Elvira

Blijf op de hoogte en volg Elvira

15 Januari 2011 | Peru, Cuzco

Veilig met de bus in Nasca aangekomen :) Heb heerlijk geslapen, dus denk dat ik vaker de nachtbus ga nemen. Toen ik wakker werd zag ik allemaal bergen met zand en stenen. Heel dor allemaal, maar heel mooi om te zien.

In Nasca aangekomen, ging ik direct naar het vliegveld. Oeii de prijs was toch wel heel hoog voor het vliegen, 110 dollar voor 30 min. Naja ik was er nou toch en wilde de Nasca lijnen wel zien. Met vier andere personen stapten we in een mini vliegtuigje. Even later stegen we op en konden we Nasca vanuit de lucht zien. We vlogen over de droge zandvlakten en al gauw zagen we het eerste figuur. Ik kon de walvis niet zien helaas. De figuren waren ook kleiner dan ik had verwacht. De rest kon ik wel zien, maar omdat het vliegtuig blijft vliegen (gelukkig wel), kon je niet echt lang kijken en goede foto´s maken. Het was mooi om te zien, maar voor de prijs....

Voor 40 soles had ik veel meer lol in Huacachina. Hier zijn grote zandduinen waar je kan sandboarden en rondcrossen in een sandbuggy (speciale auto). Ik ontmoette een duits meisje en samen met haar en een paar anderen gingen we om half 5 in de sandbuggy de duinen in. Wauw, we reden echt heel snel over alle heuvels! Ik voelde me veiliger in het vliegtuigje, haha. Ontzettend gaaf en het gevoel alsof je in een achtbaan zit, maar dan nog beter.
Het sandboarden was ook leuk, maar omdat de voeten niet echt goed vastzitten op het board is het moeilijk om controle te hebben en te sturen. Snowboarden gaat makkelijker :P
Toch was het heel mooi om tussen alle zandheuvels te staan. Na een paar pogingen, besloot ik ook om maar te gaan liggen op het board en dan de helling af te gaan. Wow, dit ging snel en was super :D
Weer terug crossen naar het hostel en toen nog even gezwommen in het meertje. Heb nu echt een vakantiegevoel :) het weer is echt super hier.

De volgende ochtend heb ik lekker bij het zwembad gelegen en ben in de middag met de bus naar Pisco gegaan. Vanaf daar verder met de bus naar Paracas. Net als in Nasca veel zand en simpele, krottige huizen. Sommige zelfs alleen van riet gemaakt.
In de middag lekker bij de zee liggen zonnen. Het was niet echt een mooi strand, maar toch lekker om even de zee in te gaan.
De volgende ochtend ging ik met een boottour naar Islas de Ballestas. Vlak voor de kust konden we al dolfijnen zien. Het waren er best veel en ze kwamen vaak boven water. Daarna verder naar de eilanden waar ontzettend veel vogels waren en dus ook veel vogelpoep. De rotsen waren er helemaal wit van. We zagen pinguins en zeeleeuwen die lagen te luieren op de rotsen. Supermooi om te zien.
Daarna weer op het strand liggen bakken en daardoor een beetje verbrand. Maar he, alles beter dan kou en regen ;)

De volgende stad waar ik heen ging, was Arequipa. Ik moest lang wachten op de bus in Ica, want die kwam anderhalf uur te laat :S tjah en dan moet je maar gewoon rustig blijven wachten. Werd wel gek in Ica van alle taxi´s, mototaxi´s en hun getoeter. Om half 11 vertrokken we dan eindelijk en ik lag al gauw te slapen.
Om 6 uur in de ochtend werd ik wakker met een uitzicht op de klif vlak naast de weg en de zee. Wauw! (zolang de chauffeur de zee niet inrijdt). Ook hier verder weer veel zandvlaktes, kloven en rotsachtigebergen. Ow en veel kruizen langs de weg, hmmm.

Arequipa is een mooie stad met veel oude witte gebouwen. Vooral de kerken en kloosters zijn mooi om te zien. Vandaag zal ik de stad verder gaan bekijken.
Morgen ga ik met een driedaagse tour naar de Colca Cañon om daar te gaan rondtrekken en condors te spotten.
Heb er zin in!

  • 15 Januari 2011 - 22:14

    Pa En Ma:

    Hoi Elfje,
    Wat weer een geweldig verhaal.
    Sandborden,crossen door de zandduinen,dolfijnen spotten en reizen bij nacht. Woh dan is het hier bij ons wel heel erg saai.Hier al enige dagen regen.Bij nacht reizen stemt mama minder vrolijk. Wees voorzichtig.
    kusjes van ons.

  • 16 Januari 2011 - 17:44

    Nick:

    He Elvira!
    Wat heerlijk om weer op reis te zijn! Wauw! Echt te gek! Zou willen dat ik even 2 weekjes met je mee zou kunnen reizen.
    Geniet van het warme weer!

    !X

  • 18 Januari 2011 - 17:33

    Janny En Klaas:

    hoi elvira,
    Klinkt allemaal wel weer goed!.......behalve dan die kruizen langs de weg; wat dat betreft kun je toch maar beter 's nachts reizen dan zie je al die afgronden ook niet. Maar het mooie weer, lekker bakken aan het strand etc. daar is natuurlijk niks mis mee. Nu dus on tour naar de Colca Canyon; een kloof meer dan 2 x zo diep als de grand canyon. Heb het al even opgezocht op internet, ziet er heel indrukwekkend uit; diepe ravijnen en mooie rotspartijen. 't is natuurlijk wel te hopen dat je ook Condors gaat zien, ze willen zich soms ook nog wel eens schuil houden. Weet nu dus ook waar het lied "El condor pasa" (de condor vliegt) vandaan komt. Wie weet speel jij dat lied straks op een panfluit. We zien de foto's wel weer verschijnen en de verhalen natuurlijk. Veel plezier nog! groetjes van ons.

  • 19 Januari 2011 - 22:12

    Raymond En Agnes:

    Hey Elvira

    Het blijft leuk jou verhalen te lezen, en wat beleef jij veel zeg. We zijn zeker ook benieuwd naar jou foto's. Heel veel plezier nog.

    Liefs Raymond en Agnes

  • 21 Januari 2011 - 21:44

    Greetje&Henk+kids:

    Hoi Elvira,
    Allereerst nog de allerbeste wensen voor het komende jaar!!
    Voor jou vliegt de tijd waarschijnlijk voorbij, en voor je het weet is het maart en ben je weer in Nederland Kikkerland! Wat een wereld van verschil! Maar wat een tijd heb jij daar zeg!
    Ik had even wat verslagen gemist, maar nu weer helemaal op de hoogte...pff ik vind het geweldig wat je allemaal onderneemt!

    Geniet er nog maar even van!
    Liefs ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Terug in Nederland

27 Februari 2011

Laatste week

21 Februari 2011

Pampas

14 Februari 2011

Torewa

29 Januari 2011

Bonita Bolivia
Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 98464

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: