Cañon del Colca en Lago Tikikaka - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Cañon del Colca en Lago Tikikaka - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Cañon del Colca en Lago Tikikaka

Door: Elvira

Blijf op de hoogte en volg Elvira

23 Januari 2011 | Bolivia, La Paz

De afgelopen week heb ik een driedaagse tour door de Colca canyon gemaakt. De canyon is 100 km lang en 3191 meter diep. Twee keer zo diep als de Grand Canyon in de USA. Om 3 uur in de nacht vertrokken we met een groep naar Chivay. Daar ontbeten en toen verder gereden door het prachtige landschap. We konden de Colcavalei zien met allemaal terrassen voor het verbouwen van mais, aardappelen, granen etc.
Bij Cruz del Condor gingen we condors spotten. Naja er was maar één, maar daar hadden we nog geluk mee, omdat de afgelopen dagen geen één condor was gezien. Het is namelijk broedseizoen. Heel gaaf om hem zo dichtbij te zien vliegen. Echt groot!
Binnen 5 min was hij alweer weg en even later reden wij verder naar Cobanaconde waar de tocht door de canyon begon.
De eerste dag moesten we 3 uur naar beneden lopen over een smal pad met veel stenen. Niet echt makkelijk, maar heb het toch snel gedaan. Bij het hostel gegeten en van de zon genoten, heerlijk.

De volgende dag was ook niet zo zwaar. Weer 3 uur lopen, nu een beetje omhoog, omlaag en vlakke weg. Onderweg naar een klein museum gegaan waar we informatie kregen over het leven in de Colca Canyon. Chicha gedronken en toen verder afgedaald naar Sangalle Oasis. Zwembaden en palmbomen! Heerlijk gerelaxed dus.

Om half 5 moesten we alweer opstaan voor de klim van 3 uur omhoog. Ook hier lagen weer veel stenen. Gelukkig scheen de zon nog niet, waardoor het minder zwaar was. Wel hijgen door de hoogte. Doordat ik steeds op het pad met de stenen moest letten, kon ik niet veel genieten van het mooie uitzicht. Na 2 uur en 10 min kwam ik als eerste boven. Hier scheen de zon waar we nog even lekker van konden genieten, totdat de laatste boven kwam.
In Cobanaconde ontbeten en daarna terug gereden naar Chivay. Onderweg gestopt om foto´s te nemen van de Colca vallei en op het hoogste punt (4100 meter ofzo) om de vulkanen te zien. Later zagen we nog veel lama´s, alpaca´s en vicuñas (ook een soort alpaca, maar dan minder haar).

De volgende dag ben ik met Thekla en Jo (die ik in de colca tour heb ontmoet) naar Puno gegaan. Thekla en ik gingen de volgende dag met een tour naar de Uros eilanden (drijvende riet eilanden) en Jo ging verder naar Copacabana.
Heel bijzonder en mooi de eilanden, maar ook heel erg toeristisch. We kregen info over de eilanden en gingen in traditionele kleding op de foto. Daarna gingen we in de boot verder naar het eiland Amantani, waar we bij een familie bleven slapen. We kregen lunch in de kleine, donkere keuken met loslopende cavia´s. En die zijn niet als huisdier bedoeld.
Eind van de middag liepen de berg omhoog naar de tempel Pachatata. We liepen drie rondjes om de tempel met drie cocablaadjes in onze handen om drie wensen te doen. We zullen zien :P
In de avond gingen we in traditionele kleding (voelde me heel dik hierin) naar een feestje met traditionele muziek. Leuk gedanst, naja in een cirkel rondjes rennen :p en vroeg naar bed.

We kregen pannenkoekjes als ontbijt en liepen daarna naar de boot terug. We gingen het eiland Taquile bezoeken, maar ik had er niet echt zin in. Het regende en het was koud. We moesten weer omhoog lopen, maar gelukkig werd het daarna droog. Behalve dat we zelfgemaakte mutsen, handschoenen, armbandjes etc. konden kopen, was er niet veel te doen. We kregen nog wat info over de kleding, gingen lunchen en konden daarna weer 3 uur terug varen naar Puno.
In de avond gingen Thekla en ik met twee andere mannen heerlijke koffie drinken, pizza eten en daarna nog even de kroeg in geweest.

We moesten er vroeg uit om met de bus van half 8 weg te gaan. Thekla ging naar Cusco en ik naar Copacabana in Bolivia. ´Bolivia? Ze zou toch alleen naar Ecuador en Peru gaan?´ Ja Bolvia, ik heb nog 5 weken en heb het zuiden van Peru al gezien. Ik wil naar de jungle toe en dat is in Bolvia goedkoper. Alles is hier trouwens goedkoper. Tegen 11 uur kwam ik bij de grens om stempels te halen en reden we weer verder in een ander busje naar Copacabana. Hier begon het te regenen :( Ik ging met de boot naar Isla del Sol om daar een nachtje te blijven. Met de zware tas de berg opgelopen, hijg hijg en daar een goedkoop hostel gezocht. De volgende ochtend wilde ik een lange wandeling over het eiland maken om ruines te zien, maar het begon hard te regenen en daarom ging ik maar weer terug naar het hostel. Ik besloot om de boot van half 11 terug te nemen in plaats van half 4, omdat het harder begon te regenen en er dus niks meer aan was. Poncho aan, tassen op en weer naar beneden gelopen. Het was ijskoud op de boot en was blij dat de zon begon te schijnen in Copacabana. Direct met de bus naar La paz gegaan, waar ik nu een nacht verblijf.

Morgenavond ga ik met de nachtbus naar Uyuni om een tour naar de zoutvlaktes te maken. Daarna reis ik nog een beetje verder en ga ik naar de jungle om hopelijk vrijwilligerswerk te kunnen doen. Nog even uitzoeken hoe ik er kom.
Helaas kan ik door een 1 of andere reden geen foto´s openen op de pc. Is iets met mijn sdkaart :S Zal eens kijken of ik nieuwe kan kopen.

  • 24 Januari 2011 - 00:03

    Fiona:

    Heeeee stoere zus ,
    Al weet ik allemaal wat je gaat doen enzo , als ik je verhalen lees vind ik je echt super stoer dat jij dit doet ! :) echt super !

    he , heel veel plezier in bolivia ! Spreek je snel weer, hopelijk met cam !

    Ben erg benieuwd naar je foto's ! Hoop dat t nog lukt daaro, anders zien we ze over anderhalf maand :D

    Kus je lieve zusje ! Xx

  • 24 Januari 2011 - 20:29

    Gerdien:

    Je hebt het nog steeds naar je zin zie ik!!! Klinkt allemaal erg mooi daar!! Veel plezier in de jungle daar:)

  • 25 Januari 2011 - 19:46

    Ria:

    Net wat je zussie zegt;STOER hoor!
    Een troost voor ons hier dat het daar ook koud is en nat!

  • 27 Januari 2011 - 19:05

    Gezinus En Greet:

    Hier even weer een berichtje van ons uit Gasselte.
    Je hebt het nog steeds naar je zin zo te lezen.
    Wij wensen je nog een paar hele fijne weken toe.
    Groetjes van Gezinus en Greet.

  • 27 Januari 2011 - 19:05

    Gezinus En Greet:

    Hier even weer een berichtje van ons uit Gasselte.
    Je hebt het nog steeds naar je zin zo te lezen.
    Wij wensen je nog een paar hele fijne weken toe.
    Groetjes van Gezinus en Greet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Terug in Nederland

27 Februari 2011

Laatste week

21 Februari 2011

Pampas

14 Februari 2011

Torewa

29 Januari 2011

Bonita Bolivia
Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 98509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: