Salsa en uitgaan - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Salsa en uitgaan - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Salsa en uitgaan

Door: Elvira

Blijf op de hoogte en volg Elvira

09 Januari 2011 | Peru, Cuzco

Dit was alweer de laatste week in Cusco. Wat gaat de tijd toch ongelofelijk snel. Ik heb dus maar extra genoten van deze week door elke avond te gaan dansen.
Op dinsdag en donderdag hadden Tanja en ik salsa les en daarna gingen we verder dansen in Inka Team en Methology. De rest van de dagen stonden we ook al om half 10 salsa te dansen om vervolgens nog uit te gaan. Heerlijk, maar ben nu wel moe en heb last van mijn been :( Vanavond laatste avond en dan kan ik rust nemen. Heb ik ook wel nodig voor mijn verkoudheid. Ben al een maand aan het snotteren en heb deze week ook nog eens last van mijn keel. Tjah en gewoon uitgaan natuurlijk :P

Ik heb de kapper ook maar eens bezocht, iets wat ik beter niet had kunnen doen. Oeiii wat kort! En mijn spaans was toch echt duidelijk genoeg. Ik ben er nu wel weer aan gewend, het groeit wel weer aan en ach het kost ook haast niks hier.

Natuurlijk moest ik ook werken, maar dat waren maar drie dagen deze week. Ik zou 4 weken gaan werken, maar er zijn zoveel dagen weggevallen, dat ik haast niet gewerkt heb. Af en toe wel lekker als de zon scheen :)
Wanneer er zon is, is het ook echt warm en zit ik buiten in een korte broek en topje, maar het kan maar zo zijn dat het in de middag regent en ik dus een jas aan heb. Je weet het hier nooit.

Owja niet te vergeten, ik ging bungee jumpen! :D Nadat mijn benen goed vastgemaakt waren (auw) werd ik in een bakje naar boven gehesen. En toen stond ik daar op 122 meter hoogte klaar om naar beneden te springen. Ik was totaal niet bang en nadat hij aftelde, sprong ik op mijn gemak naar beneden. Woehhh wel vet gaaf hoor, heel apart gevoel. Helemaal als je op het laagste punt komt en dan weer omhoog wordt getrokken. Daarna bungelde ik nog even op de kop (ogen dicht, anders werd ik misselijk) en toen stond ik weer veilig op de grond.

Tanja was deze week jarig, dus dat hebben we gevierd met taart en een etentje. Natuurlijk daarna weer uitgeweest en een geweldige avond gehad. Het dansen met de jongens is heel leuk, maar af en toe moet je ze wel van je afslaan.
En ik heb de ideale lengte hier haha. Voel me hier helemaal goed tussen de kleine mensen :P
Ze zijn hier wel heel vriendelijk, net als in Ecuador en ik voel me ook nog steeds veilig. Gevaren zijn hier vooral de gladde en kapotte straten. Altijd uitkijken waar je loopt, want doordat hier zoveel honden zijn, ligt er ook poep op straat. De binnenstad wordt verder wel heeel goed schoon gehouden.
Ook moet je altijd opletten in het verkeer, want ook al zijn er zebrapaden, de auto´s hebben toch altijd voorrang. Wat een chaos soms zeg. Iedereen neemt gewoon voorrang en ze toeteren er hier echt op los. En ik dacht dat ze hier in zuid-amerika wel iets relaxter waren.

Morgen ga ik met de bus naar Nasca. 14 uur lang reizen tijdens de nacht. Je hoort soms verhalen dat het niet veilig is, dus we zullen zien. In Nasca wil ik gaan vliegen boven de Nascalijnen en ook dit schijnt niet echt veilig te zijn :P (Ik hou van risico haha)

Ik heb zin om weer rond te reizen en andere dingen te zien, maar de tijd hier in Cusco was ook geweldig. Het gezin was super en er werd goed voor ons gezorgd. Marcella een meisje van 12 jaar deed veel in het huishouden en omdat onze moeder deze week weg was, moest zij ook koken. Kun je het voorstellen, 12 jaar! Ze woont in het gezin, zodat ze hier naar school kan. Ja het gaat hier wel wat anders dan in Nl.

Vanavond de laatste dans en dan morgen lekker op reis!


  • 09 Januari 2011 - 22:07

    Vincent:

    Hey Elv,
    Lijkt wel een dansreis, je kunt straks in Nederland zo mee doen met Dancing with Stars ofzo, ha samen met zo'n kleine Peruaan. Veel succes met je verdere reis en wees voorzichtig he. Groetjes en dikke kus,
    Vincent

  • 11 Januari 2011 - 21:56

    Elroy:

    Ja, of now or never of ander risico vol programma! Viel spass!!

    s nachts reizen... hmm ik heb er ervaring mee! Pas op he!


  • 13 Januari 2011 - 14:57

    Rika:

    hoi Elvira,
    fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Geniet van de tijd die je nog hebt, en pas goed op je zelf. Maar dat laatste gaat goed volgens mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Terug in Nederland

27 Februari 2011

Laatste week

21 Februari 2011

Pampas

14 Februari 2011

Torewa

29 Januari 2011

Bonita Bolivia
Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 625
Totaal aantal bezoekers 98509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: