Eerste belevenissen in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Eerste belevenissen in Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Eerste belevenissen in Cusco

Door: Elvira

Blijf op de hoogte en volg Elvira

11 December 2010 | Peru, Cuzco

De eerste week in Cusco zit er alweer op. Ik heb deze week spaanse lessen gehad en al zoveel dingen gezien en gedaan.
Ik ben niet de enige student bij het gastgezin, want vorige week zaterdag is er ook een vrouw uit zwitserland gekomen (Tanja). Ze was hier al twee weken bij een ander gastgezin. ´s Avonds ben ik met haar en andere studenten uiteten gegaan. Meteen maar Alpaca (soort lama) uitgeprobeerd. Super lekker vlees! Daarna hebben we cocktails gedronken en zijn we uitgegaan.

Elke zondag is hier een parade op Plaza de Armas en hijzen ze de vlaggen. Heel leuk om iedereen rond te zien marcheren, maar pfff elke zondag? Wat een gedoe zeg.
In de middag hadden we met school een citytour en leerde ik al de andere studenten kennen. Meteen al contact met een duitse tweeling en we hebben dus niet veel gehoord van de informatie, haha.

Maandag de eerste schooltest waar we eerst een test moesten maken. Ik kwam samen met een man in de klas. In de lessen ligt het accent heel erg op praten en opzich is dat wel goed, maar ik had liever iets meer grammatica gehad.
´s Avonds gingen we met school uiteten. Heerlijk gegeten en een super gezellige avond gehad. Ik vind het hier echt super!
Het weer is alleen niet zo best, veel regen en 1 dag zelfs keiharde hagel. Soms is er zon en dan is het wel heel warm.
Een koude douche is hier heel normaal en als het nou 30 graden was, maakt het niet zoveel uit...

Woensdag was een soort feestdag waardoor we vrij waren. Dat betekende natuurlijk dat we dinsdagavond uitgingen. Eerst ben ik met Tanja naar een gratis salsales gegaan. Heerlijk om dit weer te doen. Vrijdag ook een salsales op school gehad, maar dit waren de basispassen en die kende ik natuurlijk al.

Op de vrije dag zijn we met een heel stel in een taxibusje naar Pisac gegaan. Hier waren mooie ruines uit de Inka tijd. We hebben hier rondgelopen, de ruines bekeken en van het mooie uitzicht genoten. Daarna naar beneden gelopen, wat nog best zwaar was. Met trillende benen kwamen we beneden en gingen we snel eten.
´s Avonds zijn we naar een traditionele dansshow gegaan, met diverse dansen en outfits uit Peru.

Om nog meer cultuur op te snuiven ben ik naar twee museums geweest. Ik had een touristen ticket gekocht voor alle ruines en daarmee kan je dus ook naar museums etc.

Gisteren ben ik met Jelle naar Tipon geweest. Het weer zat niet mee en de busreis ook niet echt. We waren Tipon al voorbij en moesten dus weer terug. Snel een restaurant in en omdat hier bijna overal cuy (cavia) te bestellen is, gingen we dat maar eten. Dit lukt niet met mes en vork, maar ik was natuurlijk al wat gewend uit de jungle. Je krijgt dan ook de hele cavia, met poten, nagels, hoofd en tanden eraan. Gewoon kluiven dus. Het vlees was lekker, heb zelfs de nier gegeten, maar het was wel veel werk voor een klein beetje vlees.
Na de lunch met de taxi omhoog gereden naar de ruines (bleek dat hij om moest rijden via het dorpje waar we net vandaan kwamen, haha).
De ruines waren weer anders dan in Pisac. Hier was een heel systeem aangelegd om het water via kleine kanaaltjes te laten leiden naar één punt. Mooi, maar niet lang gelopen, omdat het regende.

In Ecuador zag ik veel huizen die niet afgebouwd waren en die zie ik hier ook veel. De eerste verdieping is dan af, maar er steken stalen stangen bovenuit om een volgende verdieping te bouwen. Ik dacht eerst dat ze niet af waren, omdat ze bijvoorbeeld geen geld of tijd hebben. Jelle vertelde mij dat het is, omdat er een belasting is op AFGEBOUWDE huizen. Tjah en dan bouw je je huis toch gewoon niet af.

Zoals jullie lezen, heb ik alweer veel gedaan. Straks ga ik te paard naar 4 ruines hier vlakbij en morgen naar ruines verderop.
De planning is om volgende week de Salkantaytrek naar Machu Picchu te doen. Vandaag ff boeken dus.


Wil je foto's zien uit Peru ga dan naar

http://www.picturetrail.com/elviraeefting


of voor foto's uit Ecuador naar

http://www.picturetrail.com/elviraeefting2


of naar
http://www.picturetrail.com/elviraeefting3


  • 12 December 2010 - 18:32

    Sanne:

    Joehoeee caviaverslindster!
    Ik word met je verhaal trotser op je. Geniet van alles chick!
    xxx

  • 14 December 2010 - 00:12

    Vera:

    Hey!

    Leuk om te lezen dat je nu ook in Cusco bent! Zit je ook bij Amauta? Zoja dan kennen wij Jelle ook haha, leuk! Veel plezier in Cusco, wij vonden het er top!

  • 15 December 2010 - 14:41

    Mama:

    Hey Elfje,
    Wat weer een belevenissen.
    Fijn dat je het naar je zin hebt in Cusco.
    Na het zien van die cavia op dat bord, denk ik dat wij dit jaar een vegetarische kerst gaan vieren.
    Veel plezier met de tocht naar Macho Picchu. kusjes van ons allen.

  • 21 December 2010 - 12:55

    Janny En Klaas:

    Hey Elvira,
    Waar ze cavia's allemaal niet voor gebruiken; zondagavond op Net-5 in "grenzeloos verliefd" werd een nederlands meisje, verliefd geworden op een Peruaan, gevolgd. Gezien hoe ze daar leefden, hoe de huizen eruit zagen etc. Precies jouw omschrijving van alles. Was prachtig om te zien! En om even op de cavia terug te komen; het meisje was inmiddels zwanger geworden en moest voor een echo - nou ja, een beetje anders dan wij hier gewend zijn. De "vroedvrouw"deed dit door met een cavia over haar buik te gaan, zo kon ze dus voelen hoe het met de baby ging. Het beestje werd helemaal inelkaar geknepen en was dus later ook dood. Het jonge stel moest de cavia toen in een zak stoppen en ver weggooien op zee. Wat een ritueel hè? Ze hebben trouwens een heel schattig meisje gekregen. Het is hier hartje winter maar dat zul je wel al gehoord hebben. Met een mooi laagje sneeuw erbij ziet het er erg sprookjesachtig uit! Op naar de kerst, hoe ga jij dat vieren? Ook hele fijne dagen en alvast een gelukkig nieuwjaar. groetjes van janny en klaas.

  • 22 December 2010 - 12:43

    Elroy:

    Hoi Zus!
    Benieuwd naar je Macha Pichu verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Terug in Nederland

27 Februari 2011

Laatste week

21 Februari 2011

Pampas

14 Februari 2011

Torewa

29 Januari 2011

Bonita Bolivia
Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 98462

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: