Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Cusco

Door: Elvira

Blijf op de hoogte en volg Elvira

04 December 2010 | Peru, Cuzco

Jee, de tijd gaat echt snel, ik ben alweer in Peru!
Gisteren aangekomen met het vliegtuig. Ik werd opgehaald door een man van de school hier in Cusco. Ik ga namelijk nog één week spaanse lessen nemen en daarna 4 weken vrijwilligerswerk. Ik werd ook al gelijk naar mijn gastgezin gebracht, dus dat was heel fijn. Het was allemaal op het laatste moment geregeld, dus ik wist niet of ik nou wel opgehaald zou worden en waar ik zou verblijven, maar was dus helemaal goed gekomen :)

Afgelopen maandag zat ik in Tena waar ik met Ryan ging raften. Het was een mooie warme dag, heerlijk. (ja ik weet dat het koud is in Nederland, haha).
Het raften was echt super leuk. Het mocht van mij eigenlijk nog wel wat wilder. Tussendoor op rustige stukken haalde de gids geintjes uit door ons uit de boot te duwen etc. Super dag gehad dus.
De volgende dag nam ik afscheid van Ryan, want hij ging weer terug naar de jungle. Ik ging naar Papallacta om daar in de middag heerlijk te relaxen in termaal baden. 25 baden met verschillende temperaturen. Dit deed me wel even goed. In de avond was het hier wel heeel koud en zat ik met twee vesten aan. Tjah, was weer even wat anders dan de hitte in Tena.

Woensdag ging ik terug naar mijn gastgezin Quito. Ik had de vorige dag al gebeld dat ik eraan kwam en het was prima, als ik maar voor 13.00 uur kwam. Ok, ik kwam dus om 10.00 uur aan, was er niemand thuis!
De buurtwachter zei al dat hij Ximena weg had zien gaan. Hmm dan maar wachten dus. Na een uur besloot ik om mijn tas bij de man te dumpen en een internetcafe te gaan zoeken. Ik liep net weg, toen de man me achterna kwam en zei dat Ximane thuis was gekomen. Ahh heel fijn. Ze dacht dat ik later zou komen, dus ze was even weg gegaan. Het was fijn om hier weer te zijn en het voelde een beetje als thuis komen. De kerstboom stond al in de kamer, zoals overal al veel kerstspullen te zien zijn. Soms iets te kitch en iets teveel gekleurde knipperende lichtjes. Het is sowieso nu raar om kerstspullen te zien, omdat ik het gevoel van kerst nog helemaal niet heb.

In quito heb ik nog een beetje door de stad gelopen, naar het museum Casa de la Cultarura geweest, waar ik schilderijen, muziekinstumenten en kleding uit Ecuador kon bewonderen. Tjah moest toch wat doen hier.
Owja en ik ben verdwaald geraakt toen ik mijn was bij de wasserette op wilde halen. Ik dacht dat ik de weg vanaf de andere kant wel wist, maar na uren te hebben gelopen, liep ik maar naar huis. Vanaf hier wist ik wel de weg en was ik er snel. Bleek dat ik toch heel dicht in de buurt was geweest, stom. Doodmoe van het lopen kwam ik huis waar de twee kleinkinderen met me wilden spelen. Daarna een dvd van Michael Jackson bekeken en genoten van Isabella´s imitatie, haha.

Vrijdag er dus vroeg uit om met de taxi naar het vliegveld te gaan. Ximena zou een taxi bellen, maar dat lukte niet. Ik ging de straat dus maar op om snel een taxi te zoeken en natuurlijk waren ze allemaal vol. Verdorie heb ik weer. Eindelijk een taxi gevonden, snel de tas bij huis opgehaald en toen naar het vliegveld.

Eerst naar Lima gevlogen en toen naar Cusco. In Lima moest mijn handbagage een tweede keer door de scan en toen zagen ze een mes. Owja, stom mijn mes, vork en lepel zaten nog in deze tas. Helemaal vergeten, haha. Nadat hij het had bekeken, kreeg ik het gelukkig weer terug en kon ik doorlopen.
In Peru hebben ze de Nuevo Sol, dus ik moest eerst maar eens geld gaan wisselen. Ik wist niet eens wat de koers was. Tjah bleek wel weer dat ik heerlijk was voorbereid op Peru. Mijn hoofd zat gewoon nog de hele tijd in Ecuador.

Nu ik hier in Cusco ben en door de mooie stad heb gelopen, ben ik helemaal klaar voor mijn 3 maanden in Peru. De stad is veel rustiger dan Quito en heeft hele mooie oude gebouwen en straten.
Helaas is het wel heel toeristisch, waardoor de mensen me vanalles willen verkopen, er heeeeel veel touroperators zijn en vele mooie souvenirs.

Morgen heb ik met school een city tour om ook alvast de andere studenten te ontmoeten. Maandag begint mijn eerste schooldag en gaan we ´s avonds uiteten met school. Heb er zin in.
En natuurlijk hebben we ook hier salsalessen!
Ik ga hier vast weer veel beleven.

  • 04 December 2010 - 15:59

    Elroy:

    fijn dat je goed bent aangekomen!
    Veel plezier en succes met het tweede deel van je reis!


  • 04 December 2010 - 22:49

    Ria:

    Op naar je vlg.avontuur en fijn dat je goed bent terecht gekomen daar!
    zal je blijven vlg.hoor,vind het allemaal super cool wat je doet!
    Wij hebben net sinterklaas feest gehad bij fam.Sanders,de dikke kado's zijn weer binnen hahahahah
    En toen nog ff door de sneeuw terug naar Assen!!brrrr
    Geniet er van meissie

  • 05 December 2010 - 13:17

    Mary (UMCG):

    Hai Elvira

    Volg je reisverslagen en ben echt onder de indruk. Enjoy de rest van je verblijf in Peru. Hoop dat je ooit weer terugkomt om ons weer te laten genieten van je Zumba-lessen!!
    Heel erg veel plezier gewenst.

  • 05 December 2010 - 21:33

    Greetje:

    Elvira,
    Ik wens je de overige maanden veel plezier in Peru!
    Het zal vast even wennen zijn, maar je vindt je draai waarschijnlijk wel weer.
    Wij hebben net het Sinterklaas-weekend achter de rug en gaan nu op naar Kerst!
    Geniet van je volgende avontuur.
    We blijven je verhalen lezen,
    groetjes!

  • 10 December 2010 - 20:42

    Bea, Jan En NiMaJo:

    Hoi Elvira,
    Ook wij zijn eindelijk weer in de lucht.
    Wij hadden zolang niets van jou gelezen, nu even (nou ja, daar ben je een tijdje zoet mee) 7 verslagen ineens gelezen.
    Sjonge jonge, wat een belevenissen, van onkruid kappen, verliefd worden, chicha kauwen en spugen (ik zou het niet meer door m'n strot krijgen) tot weet ik veel hoeveel contacten maken, super! Erg leuk om het allemaal te lezen, je zou er zo een boek van kunnen uitgeven.
    Nu zit jij alweer in Peru, alles goed?
    Het voordeel van alleen reizen is natuurlijk wel de contacten maken, dit doe je dan sneller dan wanneer je in een groep reist.
    Nou, we zullen proberen wat beter bij te blijven met jouw verhalen en we wensen je nog veel trips en fun.
    Het ga je goed, groetjes
    Jan, Bea, Niek, Mark en Jorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Terug in Nederland

27 Februari 2011

Laatste week

21 Februari 2011

Pampas

14 Februari 2011

Torewa

29 Januari 2011

Bonita Bolivia
Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 98509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: