Costa - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Costa - Reisverslag uit Canoa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Costa

Door: Elvira

Blijf op de hoogte en volg Elvira

15 November 2010 | Ecuador, Canoa

Na een lange, verschrikkele rit in de bus vanaf Vilcabamba kwam ik vorige week zaterdag in Guayaquil aan. Meteen met de taxi naar een hostel buiten het centrum, want ik hou niet zo van grote drukke steden. Het hostel was super relaxed met zwembad waar ik dan ook gebruik van heb gemaakt. Het was hier echt zoo warm. In Guyaquil heb ik alleen over de Malecon gelopen naar de vuurtoren toe. Hier was het wel mooi en rustig. Op de vuurtoren ontmoette ik een Fransman die nu drie jaar hier woont. Hij heeft me daarna park Bolivar laten zien waar enorm veel legunanen rond liepen en in de bomen zaten. Ik heb er zelfs één opgetild (heel zwaar). Toen vroeg Avaro (de Fransman) aan de parkwachter of ik ook niet een schildpad, die in het water zat, mocht optillen. ´Nou, vooruit dan maar´. Echt zo geweldig dit park en was zo blij dat ik met Avaro was mee gegaan.

Daarna ben ik naar Puerto el Morro gegaan, omdat ik hoorde dat je daar in een bootje mangroves en dolfijnen kon bekijken. Het plaatsje is verder niks en ook Playas zag er verder niet bijzonder uit. Armoedig en dor.
De volgende ochtend wilde ik dus met een tour dolfijnen gaan spotten, maar de boten waren al vol met andere toeristen. Ik kon wel daarna alleen gaan, maar dat kostte dan 30 dollar. Hmm, andere optie zoeken dus. Ik kon met een man mee in een kanoboot, dus dat heb ik maar gedaan. Boot bleek later wel lek, maar beetje water scheppen en we overleven het wel. Mooie koude tocht langs de mangroves en later inderdaad dolfijnen gezien. Helaas kwamen ze niet heel erg ver boven water, maar ik kon later toch mooi de kop van dichtbij zien.

Na de tocht door naar Montañita waar alles er beter uit zag. Party plek, maar nu was het er vrij rustig, wel goed opzich. Geen zon, maar wel lekker aan het strand gezeten en ´s avonds heerlijk gegeten. Kwam met de eigenaar in gesprek en die heeft me daarna Montañita laten zien. Niet dat het groot is, maar was wel even gezellig. Cocktails gedronken en later gedanst in de discotheek.
De volgende dag weer heerlijk over het strand gelopen en gevoetbalt met een stel anderen. Aan het eind van de middag uitgenodigd voor een bbq door een jongen die ik de dag ervoor ook nog had ontmoet. Ze hadden al verse vis, oesters en fruit en we gingen nog kip en salade kopen. Alles bereiden en daarna gezellig eten en bij het vuur zitten.

Volgende plek waar ik heen ging, was Puerto Lopez. Ik kwam in de middag aan en werd gelijk door een man aangesproken. Hij wist wel een goed hostel en kon ook een tour voor Isla de la Plata regelen. Pff ok, ik liep maar met hem en het hostel was wel prima. Tour voor de volgende dag geregeld en toen met de mototaxi naar Frailes geaan, een mooi strand vlakbij. Heerlijk gezwommen ook al was er niet veel zon.
Douchen, eten koken, want in het hostel is een keuken en daarna naar het strand gelopen. Ik ontmoette Pablo, een jongen die hier sieraden maakt. We gingen bij een bar op het strand zitten, super relaxed hier met mooie muziek.

De volgende morgen ging ik met nog 7 anderen op de boot naar Isla de la Plata. Anderhalf uur op de boot is een beetje lang voor mij, maar onderweg zagen we een walvis, dus dat maakte veel goed. Ik had ze natuurlijk al eens eerder gezien, maar nu kon ik beter de kop en de staart zien. Het seizoen voor walvis spotten is afgelopen, dus we hadden geluk. Even later komen we op het eiland aan. Het ziet er een beetje dor uit, omdat het nu het droge seizoen is en er dus geen blaadjes aan de bomen zitten. Een wandeling van 3,5 uur gemaakt om vogels te spotten. Er waren vooral heeel veel blauwvoet boobies (jan van gent). Zo grappig om die blauwe voeten te zien. Ze waren nu aan het broeden en we komen ook al een aantal spierwitte jonkies zien. Verder zagen we fragatten, helaas maar 1 met een rode borst, een aantal rood voet boobies en op het eind nog albatrossen. Na de wandeling gingen we snorkelen. Naja ik ben er niet zo goed in, want ik kreeg steeds water in mijn mond. Dan maar alleen met de duikbril op, adem inhouden en onderwater vissen kijken. Super mooie vissen, vooral blauw/geel gekleurd. Helaas waren er ook kleine gemene kwallen, waardoor ik onder de bultjes kwam.
Dit was natuurlijk niet de galapagos waar ik zou graag geen wilde, maar het was ook zeker mooi.
In de avond met Pablo en een vriendin van hem op het strand veel cuba libres gedronken en salsa gedanst. Echt super om hier lekker op het strand te dansen.

De volgende ochtend moest ik er alweer vroeg uit, want ik had een tour geregeld naar Aqua Blanca en San Sebastian. Aqua Blanca is een communitie vlakbij Puerto Lopez. Vanaf hier ging ik samen met een gids lopen naar San Sebastian, een plek in het regenwoud.
In het begin zag alles er droog en dor uit en was de natuur nog niet zo spectaculair. Later veranderde het en zag ik meer groene bomen en grassen. Langzaam aan begon het te veranderen in de jungle, dat er echt super mooi uit zag. De jungle hier is weer net even anders dan waar ik mijn project had. Heel veel mossen op de bomen. We hadden al een aantal vogels gezien, maar de twee tucans die we zagen was wel een hoogte punt. De gids zei dat we geluk hadden om ze zo mooi dichtbij te zien en de fotos zijn dan ook goed gelukt. We hoorden de apen al brullen en even later kon ik ze in de bomen zien zitten. Elf grote zwarte apen, super gaaf! Een tijdje staan kijken, fotos maken en toen door naar de kampplek. Na 5 uur lopen kwamen we aan en kon ik me opfrissen in een klein riviertje.
Daarna tent opzetten, vuur maken, koffie drinken en eten maken. Salade met tonijn en zoute crackers. Heerlijk in de hangmat gelegen bij het vuur, luisterend naar de geluiden om ons heen. Ik sliep in de tent op een harde ondergrond (toch aardig goed geslapen) en de gids sliep in de hangmat.
s Ochtends was het vochtig en regende het een beetje. Alles opruimen en inpakken om vervolgens via een andere route terug te lopen. Deze was iets moeilijker, omdat het eerste deel allemaal modder was. Voorzichtig lopen, maar toch uitgegleden, haha, tjah lastig lopen hoor. De natuur was wel echt geweldig mooi, veel bamboe. We zagen ook weer een groep van 5 apen in de bomen. Helaas veranderde de omgeving na een paar uur in dorre bomen, cactussen en gras.
In Aqua Blanca aangekomen, liepen we naar een meertje waar we in gingen zwemmen. De gids dook naar de bodem om modder te pakken en we smeerden ons hele lichaam hiermee in. Even laten intrekken en dan afspoelen, is goed voor de huid.

Nu ben ik in Canoa en heb net te horen gekregen dat het niet mogelijk is om te paraglyden! Grr daarom kwam ik hier juist. Naja, het strand hier is ook wel mooi, dus zal me wel vermaken.
Ramon belde me nog en ik ga er eind van de week naartoe.
Heb dus nog een weekje om rond te reizen. Het rondreizen is leuk, omdat ik veel verschillende plekken zie, maar wordt er ook wel een beetje moe van. Steeds in de bus en dan nog eens de mensen die steeds beginnen te praten. Hartstikke leuk natuurlijk, maar vertel elke keer weer hetzelfde verhaal. En het zijn ook altijd mannen..
Gelukkig zijn de mensen hier wel heel vriendelijk en behulpzaam. Op weg naar Canoa was de weg door een aantal mensen geklokkeerd en dus moesten we een stuk lopen. Ik ging maar met twee anderen mee en ze namen me mee in de taxi naar het busstation. Hier kwam ik weer een ander persoon tegen die me hielp op weg naar Canoa.

  • 16 November 2010 - 00:47

    Je Lieve Zusje:

    Hola,
    Leuk om weer een verhaal van je te lezen ! :D
    heb net al je foto's bekeken, sjonge jonge super gaaf wat jij mee maakt !
    en nog lekker weer daar, ik lig nu met m'n pittezak en koude voetjes in bed, haha.

    Ik stuur je deze week ook even weer een mail, krijg jij ook nog wat van het saaie nederland mee ;)

    Nu ga ik slapen, morgen weer naar school, want hier gaat t harde werken gewoon door hoor ! ;p

    ik mis je wel hoor !
    Dikke kus ,
    (L)

  • 16 November 2010 - 21:09

    Papa En Mama:

    hoi Elfje,
    wat weer een prachtig verhaal. wij snappen best dat je moe bent van al dat reizen,wij worden al moe van al die verhalen.[grapje]wij genieten met jou mee hoor.foto's bekeken. geweldig!voorzichtig met al die mannen.veel plezier.kusjes van ons.

  • 16 November 2010 - 22:44

    Elroy:

    whow..
    ben je nu een profi vogelspotter aan het worden?

    super super super en super mooie fotos

  • 17 November 2010 - 20:25

    Henk&Greetje:

    hoi Elvira!
    Wat weer een super story! We blijven het volgen, alleen heb ik lange tijd niet gereageerd...sorry.
    Zo te lezen heb je het nog erg naar de zin en elke dag een druk programma....pfff, kan me voorstellen dat je af en toe moe bent!!
    Geniet lekker van je leventje daar en tot het volgende verhaal.
    groetjes ons

  • 17 November 2010 - 20:54

    Julia:

    hoi Elvira! heel leuk om al je verhalen te lezen, wat een belevenissen allemaal! Ik vind het echt knap van je! En al die mensen die je zomaar ontmoet! echt heel erg leuk!
    Geniet er lekker van! En je foto's zijn echt mooi!
    Groetjes Julia

  • 18 November 2010 - 20:51

    Agnes:

    Hey lief nichtje

    Wat mooi om zo jou verhalen te lezen. Wat maak jij wat mee zeg, super mooi. Geniet er nog lekker van. En rustig met de mannen daar he, er komt een dag dat je terug moet naar nederland. hahaha

    Dikke kus Agnes

  • 21 November 2010 - 11:25

    Greet En Gezinus:

    We vinden het iedere keer weer leuk om je verhaal te kezen.
    Geniet er lekker van.
    We kijken al weer uit naar het volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Canoa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Terug in Nederland

27 Februari 2011

Laatste week

21 Februari 2011

Pampas

14 Februari 2011

Torewa

29 Januari 2011

Bonita Bolivia
Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 98471

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: