quito, cotopaxi, quilotoa - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu quito, cotopaxi, quilotoa - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

quito, cotopaxi, quilotoa

Door: Elvira

Blijf op de hoogte en volg Elvira

13 September 2010 | Ecuador, Quito

heey,

mijn eerste week in quito zit er al weer op. ik heb al veel dingen gedaan en beleefd. woensdag was ladies night, dus daar moest ik natuurlijk heen. marco wilde toch niet, omdat hij nog veel huiswerk had, dus ging ik alleen met de taxi naar het studentenhuis, waar vele andere studenten wonen. het duurde even voordat open werd gedaan, maar gelukkig was er politie op straat, dus voelde ik me wel veilig in het donker en de drukte. we zijn naar een leuke bar geweest waar ze hits draaien die we ook in europa hebben, maar ook reggaeton en hiphop. echt super leuk en van 9 tot 11 uur konden de meiden gratis drinken, hehe heel goed. dus er gingen aardig wat cocktails in die ik de volgende dag ook wel voelde. de eerste dagen ben ik steeds vroeg wakker. moet natuurlijk ff wennen aan de tijd hier. donderdag gingen we met een larares naar een markt waar we fruit gingen proeven. het zag er echt geweldig uit en ze hebben echt veel verschillende soorten fruit. later zagen we ook veel vlees en vis. koeiepoten, tongen en hersenen, het lag er allemaal. heerlijk. ´s middags ga ik met de duitsers naar mittad del mundo, de evenaar dus. was leuk om rond te lopen, maar we zijn helaas niet in het museum geweest. ik heb nog wel even een mooie ecuadoriaanse tas gekocht met vele kleuren . vrijdag hoefde ik pas smiddags naar school dus ik kon uitslapen, naja 8 uur ging ik er al uit. het was heerlijk weer dus ik heb mijn huiswerk op het dakterras gemaakt en daar lekker gelegen. ximena deed ondertussen een handwasje op het terras. ze moest daarna weg, dus ik moest zelf mijn eten opwarmen en alleen eten. daarna met de bus naar school. de les is iets pittiger, maar ik merk dat ik hier al veel leer. in de pauze loop in naar een markt om handschoenen, muts en sjaal te kopen voor de volgende dag in cotopaxi. zaterdag moesten we er dus vroeg uit, omdat we naar de vulkaan cotopaxi gaan, 5860 meter hoog. we rijden in een truck heen en onderweg krijgen we al info van de gidsen. we zien een geweldige omgeving met bergen en vulkanen. uiteindelijk rijden we het park cotopaxi in en kunnen we foto´s maken van de vulkaan. gelukkig is het mooi weer. nadat we een eind omhoog waren gereden moesten we verder lopen. het was hier nu wel koud hoor, dus alles ging aan. de klim was pittig, veel hijgen en af en toe rusten en eten. van te voren hadden we coca thee genomen, tegen hoogteziekte. ik had verder ook gelukkig nergens last van. het laatste stuk was nog moeilijker, je loopt ook echt op soort zand en stenen van de vulkaan, dus dat is niet echt makkelijk. ik kom als derde aan bij het begin van de sneeuw, we hebben het gehaald daarna weer terug lopen en op de helft lekker lunchen. als we terug zijn bij het begin van de tocht krijgen we mountainbikes en kunnen we van de berg af crossen. ik ga met een paar voorop en we gaan echt super snel, te geweldig gewoon. mijn handen en hoofd doen wel pijn, omdat het zo erg hobbelt. onderweg zie ik een concor dus probeer een foto te maken, maar ik heb hem er maar heel klein op. Toch heb ik er 1 gezien, vet mooi. aan het eind van de dag gaan de duitsers en ik naar latacunga om daar te overnachten. we kunnen gelukkig in een truck meerijden, die besteld was door twee nederlanders. het was namelijk al donker en anders moesten we nog met de bus. hostel hadden we via school al geboekt dus we konden gelijk eten en slapen. de volgende morgen naar het station en met de bus naar quilotoa, dit is een krater met een groot meer. vanaf boven zag het er echt zooo mooi uit. we gingen naar beneden lopen, daar broodjes eten en later te paard omhoog. het was best leuk om te rijden, maar het was echt zwaar voor die arme paarden. hadden we kunnen weten, maja wij luie mensen wilden ook niet lopen. met de bus konden we terug naar zumbahua en daarna reden we met een man mee naar latacunga. gaat sneller dan met de bus en kostte maar 2 dollar. het is al laat als we in latacunga komen en dan moeten we nog naar quito. snel naar de bus. de jongen bij de bus zegt dat het 1,50 dollar kost en later in de bus wil een andere jongen ineens 2 dollar van ons. tjah, de prijzen hier....het varieert altijd. maar goed, ik geef gewoon 1,50 en nadat hij wat zeurt, loopt hij toch door. mooi. in quito is moeten we nog een heel stuk voordat we thuis zijn en de bussen zijn echt zo hectisch, we snapten er niks van. uiteindelijk nemen we de verkeerde bus en komen niet veel verder. dan maar met de taxi, lekker met zn 5en opgepropt in de taxi, het kan hier allemaal.
vandaag heb ik les met marco gehad, omdat janneke in puerto quito zit, daar ga ik volgende week heen. moet deze week even alles herhalen wat ik vorige week heb gehad, want het is best veel. nu zit ik op school, want we gaan zo weer salsa dansen yeah.
het verhaal is wel weer groot genoeg voor nu. ik vind het trouwens leuk om jullie reacties te lezen, super. ik zal straks proberen foto´s erop te zetten.

  • 13 September 2010 - 22:47

    Elroy:

    Whow, klink allemaal supervet! Ben heel benieuwd naar wat fotos.

  • 14 September 2010 - 07:30

    Sanne:

    Heee Elviraa.
    Wat tof allemaal man:) Echt leuk wat je allemaal doet en meemaakt.
    Geniet ervan!
    liefs

  • 14 September 2010 - 10:55

    Julia:

    Heel erg leuk om de dingen te lezen die je allemaal mee maakt! En prachtige foto's ook! Ik ben net weer terug van vakantie en begin nu weer in het umcg.
    Nou veel plezier daar en geniet er lekker van!
    Groetjes!

  • 14 September 2010 - 11:44

    Elroy:

    Vette foto's!!!

    Lag de echte evenaar niet 100 meter verderop?


  • 14 September 2010 - 13:04

    Gezinus En Greet:

    Wat een leuk verhaal om te lezen, wat je allemaal al hebt gezien.
    Geniet er maar lekker van.
    groetjesvan gezinus en greet

  • 14 September 2010 - 13:32

    Gemma Gans:

    Hoi Elvira,
    Was Kerstens blog aan het lezen (die zit in India) en toen dacht ik he Elvira heeft ook een blog dus ook maar even kijken. Wat een supergave dingen doe je daar allemaal, wat een avontuur zeg echt heel mooi. Ik hoop dat jij een supertijd hebt daar, vind het wel heel stoer hoor! Ik ga je blog in de gaten houden, want is erg leuk om te lezen allemaal.
    Heel veel plezier!
    Groetjes Gemma

  • 14 September 2010 - 13:39

    Ria:

    geweldige foto'joh die je hebt gemaakt!
    blijf je gewoon lekker volgen ,vind het zo super dat een nichie van m'n zwager dit doet,zit niet in de van Boven genen!haha
    geniet ervan

  • 14 September 2010 - 19:56

    Marieke:

    He elvira!

    Whoaa...volgens mij is het echt supermooi daar! En nu al aan de salsa en ladies night ;) Go chicka!

    X
    Marieke

  • 14 September 2010 - 20:32

    Raymond En Agnes:

    Hey hallo

    leuk je verhalen te lezen meid. En leuke foto;s heb je, fijn om zo op de hoogte te worden gehouden hoe het met je gaat. Veel plezier nog en geniet ervan

    Liefs

  • 14 September 2010 - 20:40

    Saskia:

    Hey elvira!
    Wat leuk om allemaal te lezen! Mooie foto's ook, leuk dat je pa ook een linkje heeft neergezet, volgens mij kan jij maar max 10 foto's uploaden:) Geniet er van! Veel suc6 en plezier.
    Liefs Saskia

  • 16 September 2010 - 16:37

    Joost:

    Volgens mij is het daar niks aan. Het lijkt alsof je het absoluut niet naar je zin hebt!

    Gelukkig hebben wij hier nog een vacature voor een instructrice Zumba, BodyPump en Zwanger&Fit. Interesse?

    Groetjesss Joost

  • 17 September 2010 - 09:51

    Ruud En Karin:

    Hey Elvira!
    Klinkt geweldig en de foto's zijn super!
    Geniet ervan en we blijven lezen ;)

    Liefs Ruud en Karin

  • 17 September 2010 - 10:17

    Janny En Klaas:

    Heey Elvira, nou je hebt zo te lezen al weer heel wat gezien en beleefd. Tjee, wat een indrukken, en wat een tempo;van de taxi in de bus, dan weer in een truck en zelfs al op een paard en op de mountainbike naar beneden in razende vaart! De foto's zijn prachtig; mooie stapels fruit, kleurrijke markt, lekkere koeiepoten(hmm)mooie vergezichten, schitterend! Het ene moment in de sneeuw en dan weer lekker op het dakterras. Zag op een foto in de bergen ook een beest meelopen, vroeg me af wat dat was. Nou ik stop ermee, tot de volgende keer, heel veel plezier nog. liefs ons

  • 17 September 2010 - 11:40

    Bea, Jan En NiMaJo:

    Hoi Elvira,

    Een super verslag van jou, als je het leest beleef je het bijna mee. Veel gezien en gedaan, top.
    De foto's zijn ook erg leuk
    Wij volgen jou, we zien alweer uit naar het volgende schrijven,

    Maak er wat leuks van,
    geniet,

    Groeten van ons allemaal,
    Jan, Bea, Niek, Mark, Jorn

  • 20 September 2010 - 14:14

    Nick:

    Elvira! Wauw! Echt te gek! En wat goed dat je zoveel dingen onderneemt. Had uiteraard niet anders van je verwacht! Ben blij dat het zo goed gaat! En blij dat ik vanaf hier toch ook een beetje mee kan genieten!


  • 22 September 2010 - 20:28

    Fiona.:

    Hallo, hier een mailtje die elvira ons heeft gestuurd..

    hey

    ik zit nu in puerto quito en we zijn nu ff naar een internetcafe gegaan. werkt heel sloom dus mijn verhaal komt later.
    het is hier heel mooi en we hebben een geweldige tocht door het cloudforest naar een waterval gemaakt. daar lekker gezwommen tussen de visjes. gisteren naar een fruitfarm geweest waar we een rondleiding kregen en verschillende fruitsoorten hebben geproefd, was heel erg leuk.
    in de lessen spaans hebben we minder zin, omdat het hier zo relaxed en mooi is, maja we moeten wel.
    we staan steeds achter in de laadbak van een truck als we ergens heen gaan en net zelfs met z´n 7en in een vrachtauto naar het dorp. het kan hier allemaal. het eten is hier goed en ook wel heel veel. er zijn natuurlijk ook mosquitos, maar het valt me nog mee.
    we hebben lekker warm weer, maar het is ook vochtig.
    owja de markt in otavalo was ook geweldig. echt zooveel kleuren en dingen. dierenmarkt was natuurlijk minder leuk om te zien, maar wel heel bijzonder om mee te maken.

    in het weekend ga ik naar de kust om daar lekker te chillen, waarschijnlijk het dorpje sua. maandag zal ik fotos uploaden en verhaal plaatsen.
    vanavond gaan we eerst chocola maken, bbqen en cocktails maken :) morgen sieraden. vet gaaf hier dus.


  • 23 September 2010 - 12:18

    Anita:

    Ik kreeg de link doorgestuurd van Greet&Gezinus, leuk om dit alles te lezen en de foto's te zien.
    Zo te lezen al heel wat gezien en gedaan, geniet ervan en nog heel veel plezier daar,

    groetjes Anita (zus van Greet)

  • 23 September 2010 - 18:31

    Oom Berend:

    Ik heb je reisverslagen gelezen en merk, dat je het erg naar je zin hebt. Maak er wat leuks van. Ik zie graag uit naar je volgende verslag.

    NB ook groet van Ginus.

  • 26 September 2010 - 19:23

    Ab En Jantje:

    Hoy Elvira
    Leuk al die verslagen,je
    hebt al eel wat gezien,kun je al een beetje spaans praten.Ik heb vanavond met je moeder gelopen en alle nieuwtjes besproken
    groetjes Jantje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Terug in Nederland

27 Februari 2011

Laatste week

21 Februari 2011

Pampas

14 Februari 2011

Torewa

29 Januari 2011

Bonita Bolivia
Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 98509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: