Cada final es un nuevo comienzo - Reisverslag uit Puerto Cayo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Cada final es un nuevo comienzo - Reisverslag uit Puerto Cayo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Cada final es un nuevo comienzo

Blijf op de hoogte en volg Elvira

30 April 2016 | Ecuador, Puerto Cayo

Een week geleden heb ik het besluit genomen om Ramon te verlaten :( Het ging al een hele tijd niet altijd lekker en ik was al eens eerder weggegaan. Ik hield steeds de hoop dat het ons wel zou lukken, maar dat gevoel werd steeds minder. De liefde is er nog steeds, maar het werkt gewoon niet meer. Ik was niet gelukkig genoeg om verder te gaan.

Ik kreeg veel reacties dat het jammer is, maar het voelt voor mij meer dan jammer. Jammer is als je een schot op het doel mist, maar dit is gewoon zwaar klote. Ik ben uit Nederland vertrokken om een toekomst met hem in Ecuador te hebben. Ik hou van het leven in de jungle en dan is het heel moeilijk om weg te gaan. Ik mis hem en weet dat ik hem moet vergeten, maar dat gaat natuurlijk niet zomaar.

Tjah nog zo’n grenzeloos verliefd verhaal zonder happy end zullen mensen denken. ‘Dat kan toch ook niet werken’. Maar zo is het niet. Ik ken ook genoeg stellen met verschillende culturen die het wel lukt. Ik weet ook dat er mensen zijn die het stoer vinden dat ik het geprobeerd heb. En dat is misschien ook wel zo. In Nl gaan ook relaties over en hebben het probleem dat ze samen een huis of kinderen hebben. Dat heb ik gelukkig niet en dus kon ik ook heel makkelijk naar een andere plek.

Ik ben naar de kust gegaan waar ik in eerste instantie een vrijwilligersproject wilde doen ten bate van de gevolgen van de aardbeving. Nadat ik niet snel genoeg een reactie kreeg, heb ik voor vrijwilligerswerk in een hostel met boerderij gekozen. Hier krijg ik kost en inwoning voor het werk dat ik verricht. Beetje schoonmaken, klanten helpen etc. We zitten midden in de natuur en ze verbouwen hier ook bananen, mais, cacao etc. dus dat voelt helemaal goed. Ik kan gebruik maken van het zwembad, sauna en Turks stoombad :) heerlijk.

Het plan is om hier een paar weken te blijven, tot rust te komen en nadenken over een vervolg. Ik ga nog niet zomaar weg uit Ecuador :P
Intussen ben ik mijn Engels cursus aan het afsluiten en wie weet kan ik werk vinden als Engels lerares.

Na elk einde komt weer een nieuw begin, dus we zullen zien wat dat voor mij is. Mijn leven is in ieder geval niet saai haha.

  • 30 April 2016 - 19:14

    Paulien Mittelmeije:

    Sterkte met je beslissing en ik hoop voor je dat je iets kan vinden waar je hart bij ligt.

  • 30 April 2016 - 19:36

    Pietje:

    Lieverd, ik hoop dat je weer heel gelukkig wordt en kan me héél goed voorstellen dat dit ontzettend veel pijn doet. Oók voor Ramon ! Ook hém gun ik een nieuwe gelukkige toekomst.
    We houden contact hoor.
    Hele dikke kus en go with the flo ;-) XXX !

  • 30 April 2016 - 20:05

    Albert En Jantje:

    Wat je ook gaat doen,ik hoop dat je gelukkig word met alles wat je gaat doen.
    groeten albert en jantje

  • 30 April 2016 - 20:17

    Monique:

    Heel veel succes met je beslissing en ik weet zeker dat jij je wel gaat redden,dikke knuffel!! Liefs Monique

  • 01 Mei 2016 - 12:23

    Willie Hebels:

    Lieve meid, jij kunt het beste voelen wat voor jou de juiste keuze is en ik wens je heel veel goeds voor de toekomst wat je vast wel gaat lukken,je hebt plannen genoeg denk ik. Succes lieve meid en sterkte voor jullie beide .dikke knuffel van Willie Denk aan je! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 98530

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: