New home - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu New home - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

New home

Blijf op de hoogte en volg Elvira

14 Mei 2016 | Ecuador, Jipijapa

Het gaat goed met me :) Het is alweer 3 weken geleden dat ik uit de jungle ben weggegaan om opzoek te gaan naar een andere plek om te leven. Ik kwam in Jipijapa terecht, een plaats aan de kust op 30 min afstand van het strand. Het is hier groen, heuvelig en warm. Ze verbouwen hier ook producten zoals grote groene bananen (platano), cacao, koffie, yuca, papaja etc.

Ik werk in een hostel met zwembad waarvan de eigenaar ook nog eens landbouw grond heeft. Het werk bestaat uit klanten bedienen, schoonmaken en af en toe op het land werken. Het is vrijwilligerswerk waarvoor ik kost en inwoning krijg. Ik koos dit om even een begin te hebben, te kunnen relaxen en na te denken over de volgende stap. Ik wilde vooral genieten van de tijd hier en dat doe ik zeker. Er zijn nu nog 3 andere vrijwilligers en dat is super gezellig.
Het is hier zo leuk dat ik hier eerst blijf. De eigenaar heeft me betaald werk aangeboden en ik ga waarschijnlijk in het dorp zumba geven. En zo zien we wel hoe alles gaat lopen.

De tarantula’s zijn hier ook en ik zal zeggen dat ik er al 5 heb gezien, waarvan 2 héle grote. De andere meiden springen gillend achteruit en ik sta er met mijn camera bovenop :P haha.

Ze vinden het ook een beetje raar dat ik graag op het land werk, want dat is meer mannenwerk. Maja ik ben natuurlijk al wat gewend. Ze werken hier meer met machines (om gaten te maken, trimmers voor onkruid, pelmachine voor mais) en insectenbestrijdingsmiddelen, dat is wel jammer maar goed. Er wordt hier zoveel verbouwd, dat het ook niet allemaal met de hand gedaan kan worden. We hebben een paar dagen bananenplanten geplant en gisteren hebben we mais geplukt. Dat gaat dus wel met de hand.

Ik ben blij dat ik zo snel weer een mooie plek heb gevonden waar ik me goed voel. Tuurlijk mis ik de jungle en Ramon, maar ik moet sterk blijven en niet meer achterom kijken. Makkelijker gezegd dan gedaan trouwens.

De Engels curcus heb ik behaald, dus ik kan nu lesgeven. Probleem is alleen dat ze net het onderwijs hier hebben veranderd en om een Master in Engels vragen om te les te mogen geven :S Klotezooi.

  • 14 Mei 2016 - 22:39

    Anne Dijks:

    Ik vind het mooi dat het goed met je gaat.
    Ik denk nog vaak aan je als ik in de sport school ben
    Dat vond ik een hele mooie periode.
    Maar je bent nu heel ver weg.
    Nou meid toy toy het ga je goed.
    Gr Anne.

  • 15 Mei 2016 - 10:25

    Monique:

    Fijn om te horen dat het goed met je gaat en aan een nieuwe uitdaging bent begonnen! Heel veel succes en ben benieuwd naar je volgende verslag,groetjes Monique

  • 15 Mei 2016 - 11:55

    Albert En Jantje:

    Gefeliciteerd met je diploma engels.
    En fijn, dat het goed met je gaat, we denken vaak hoe gaat het met je,dan vraag ik het wel eens aan je ouders.
    Het allerbeste met alles wat je doet en geniet ervan.
    groeten Albert en Jantje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 844
Totaal aantal bezoekers 98509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: