Geboorte Ray - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Geboorte Ray - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Geboorte Ray

Blijf op de hoogte en volg Elvira

20 Augustus 2017 | Ecuador, Jipijapa

Wij zijn 9 augustus trotse ouders geworden van onze zoon Ray Thiago (uitgesproken als Rai).
De avond ervoor waren de vliezen gebroken en gingen we naar het ziekenhuis. Ik had nog geen ontsluiting en kreeg weeënopwekkers. Normaal gesproken mag de man niet bij de vrouw op de kamer blijven, aangezien er ook andere vrouwen liggen. Gelukkig maakten ze voor ons een uitzondering en kon Jorge bij mij blijven. Er lag een meisje naast mij te huilen door de weeën. Pff duidelijk niet voorbereid want er zat veel paniek in. Heerlijke nacht dus...

In de vroege ochtend moest ik aan de CTG, omdat ze in de avond al hadden gezien dat het hartje van de baby niet heel snel klopte. Ook nu was het te laag en kreeg ik een sonde. Na een paar uur werd er weer gekeken en helaas was de toestand niet beter. Ik moest dus toch met een keizersnee bevallen. Dit was een hele teleurstelling en ik werd er emotioneel van. Vanaf toen moest alles heel snel. Ik werd voorbereid op de operatie (benen ingezwachteld en al). Mama kwam nog bij mij op de kamer en stond ook verbaasd te kijken naar alle hectiek.
Ik werd alleen naar de operatiekamer gereden en was helemaal beduusd. Jorge mocht er niet bij zijn, want zo zijn hier de regels :( Gelukkig heeft een Cubaan de keizersnee uitgevoerd, want dat zijn hele kundige artsen. De Ecuadorianen zouden anders veel meer hechtingen zetten. Na wat duw en trekwerk kwam Ray om 10.50 uur ter wereld en hoorde ik hem even later huilen. Oww wat bijzonder zeg. Hij werd helaas wel meteen meegenomen zonder dat ik hem eerst te zien kreeg. Ik was te beduusd om ook maar wat te vragen. Pas twee uur later kreeg ik hem bij me op de uitslaapkamer. Wauw wat een mooie jongen, mijn zorgen waren in één keer weg. Na een tijdje gingen we eindelijk naar de kamer en kamen Jorge, papa en mama erbij. Ik kon alleen nog maar plat blijven liggen en mocht ook niet praten van de artsen. Ik kreeg pas de volgende ochtend een diksap en in de middag alleen wat soep. Regels mbt de operatie. Nou dat praten kon ik niet echt laten haha.

Hier wordt verwacht dat er een vrouw continu bij de patient blijft en helpt met de baby, verzorging etc. Nou mama kon in de middag wel bij mij blijven, maar in de nacht hebben we gelukkig weer de uitzondering gekregen dat Jorge bij mij kon blijven.
Na 2 dagen kon ik naar huis. We wonen op de derde verdieping met enorme treden, dus heel voorzichtig ben ik boven gekomen. Ik heb zoveel geluk dat mijn ouders er zijn. Zij zijn nu mijn kraamhulpen hier :P Ik ben nu gelukkig al redelijk hersteld, maar mag natuurlijk nog geen huishoudelijke klusjes doen. Heel lastig.
We genieten nu volop van ons kleine mannetje en de tijd met mijn ouders die helaas donderdag alweer weggaan.

  • 20 Augustus 2017 - 10:37

    Monique:

    Nou wat een heftig verhaal,dat gaat er dus heel anders aan toe dan bij ons! Ik wens jullie veel geluk toe en geniet van jullie kleine vent

  • 20 Augustus 2017 - 13:51

    José:

    Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen, wel een bijzonder verhaal en idd heel anders dan hier.
    Wat ontzettend fijn dat je ouders bij jullie zijn. Geniet enorm van het bezoek van je ouders en van Ray.

  • 20 Augustus 2017 - 16:54

    José Heyne:

    Idd wat een heftig verhaal. Gelukkig is nu alles goed en kunnen jullie samen en je ouders genieten van de kleine man. Veel liefde en geluk met Ray.

  • 20 Augustus 2017 - 17:18

    Albert En Jantje:

    aller eerst van harte gefeliciteerd met jullie zoon,ik heb de foto al gezien het is een mooi kereltje.
    je hebt heel wat mee gemaakt,maar gelukkig is alles goed gekomen. Geniet nog maar van de dagen dat je ouders er zijn,want voor dat je er erg in hebt moeten ze weer weg'
    groeten van ons.

  • 20 Augustus 2017 - 18:47

    Joep En Paulien:

    Elvira, jij en je vriend hartelijk gefeliciteerd met jullie prachtige zoon. Wat een heerlijk mannetje. Gelukkig dat je weer goed hersteld na zo'n heftige gebeurtenis.
    Groetjes Joep en Paulien

  • 21 Augustus 2017 - 18:07

    Willie Hebels:

    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon en wat een mooie naam heeft dat kereltje. Geniet er maar heerlijk van met elkaar en we hopen dat het in goede gezondheid mag opgroeien.
    Heerlijk om te lezen dat alles achter de rug is maar sjonge wat een heftig verhaal.
    Knuffel en lieve groetjes van Willie Hebels en Lammert Kemfers

  • 22 Augustus 2017 - 14:44

    Jantje En Teun Sanders:

    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon geniet ervan nu pap en mam er nog zijn Gr Teun en jantje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 1401
Totaal aantal bezoekers 98479

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: