Aardbeving - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Aardbeving - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Aardbeving

Blijf op de hoogte en volg Elvira

19 April 2016 | Ecuador, Puyo

De meesten zullen het nieuws over de aardbeving hier in Ecuador wel hebben meegekregen. Wij voelden het huis een beetje bewegen en werden er een beetje duizelig van. ´s Avonds op het nieuws zag ik wat er was gebeurd, maar had niet door dat het zo heftig was. Er zijn nu geloof ik al meer dan 400 doden en natuurlijk heel veel gewonden. De beelden op het nieuws laten alle ravage zien. Het zijn vooral plaatsen aan de kust die zwaar zijn getroffen en hulp nodig hebben.
Bij ons gaat alles goed.

Een week geleden zijn we naar de grens van Peru gereisd om familie van Ramon te bezoeken. Met zijn 9 en en bagage gingen we op pad in een pick up. Zou in Nl natuurlijk niet kunnen en ook hier is het eigenlijk niet toegestaan, maar de politie liet ons gewoon door.
We zouden gaan vissen, maar omdat de rivier te hoog stond, kon dat niet doorgaan. We hebben toen maar larven gezocht :P

Een tijd terug hebben we een grote boa (slang) gedood die een kip wilde opeten. Laatst had ik een spinnenweek waarin ik de tarantula´s in huis, in de wc pot en laars vond (waar ik instapte en zelfs eerst nog gechecked had). Ik ben in ieder geval niet meer zo bang om ze te doden. Niet alleen de spinnen zijn gevaarlijk maar er is ook een soort nachtvlinder die kan bijten :S En ik heb een leuk insect gezien met lichtgevende ogen. Als hij gaat vliegen gaat er nog een ´lichtje´branden. Heel grappig.

Nou dat zijn zover weer de dingen die wij meemaken.

  • 19 April 2016 - 19:33

    Monika:

    Hoi Elvira ben blij dat alles goed is met jou en familie. Heb aan jou gedacht maar jij ben gelukkig save. Ik volg je op facebook. Dikke kus en knuffel xxx

  • 19 April 2016 - 20:52

    Vincent:

    Hey Zus,

    inderdaad een behoorlijke beving met de nodige gevolgen, iets anders dan de gasbevingen bij ons in NL!
    Dikke X
    Vincent

  • 21 April 2016 - 14:44

    Willie Hebels:

    Lieve Elmira,wat hebben we in spanning gezeten hoe het afgelopen zou ziijn met jullie na die aardbeving maar gelukkig is alles goed. Ben er erg dankbaar voor dat het goed afgelopen is met jullie.
    Moet toch niet denken aan die spinnen die je tegenkomt of die slang br eng allemaal hoor. En die larven die jullie gezocht hebben wat doe je daar mee? Gebruik je die voor vissen? Jammer dat jullie niet konden vissen,is zo erg rustgevend zegt Lammert altijd maar ik he het geduld er niet voor.
    Lieve meid,doe rustig aan,we denken aan je!
    Lieve groetjes van Willie

  • 21 April 2016 - 19:45

    Elvira:

    Die eten we op :D zijn grote larven. Levend eten we ze of even bakken, hmm heerlijk.

  • 21 April 2016 - 22:18

    Elroy:

    Whow, ik wil weer terug. Wat jij wel niet een een week gezien en gedaan hebt! Echt heel gaaf. blijf wel opletten he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 98506

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: