In de jungle: bloed, zweet en blaren, maar mooi - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu In de jungle: bloed, zweet en blaren, maar mooi - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

In de jungle: bloed, zweet en blaren, maar mooi

Door: Elvira

Blijf op de hoogte en volg Elvira

10 Oktober 2010 | Ecuador, Quito

heey

In de jungle heb ik geen bereik, dus nu mijn eerste bericht. Ik zit nu het weekend in Baños. Vrijdag naar hete baden geweest, heerlijk, was ik aan toe. Het water komt dirct van de vulkaan.
Het project valt me een beetje tegen, het is anders dan ik had verwacht. Ik werk niet in de communitie, maar alleen vooor één familie.
Het is er verder heel mooi en ze zijn heel aardig, maar het voelt niet alsof ze vrijwilligers nodig hebben. Ik ben er samen met een jongen uit canada (rian).
hij is hier al voor de derde keer en zegt ook dat nu alles anders is. in het begin hadden ze meer hulp nodig voor het bouwen van huizen, maken van wc´s (gat in de grrond), helpen met het verbouwen van eten
en lesgeven op de school bij de communitie. Hier ben ik nog geen één keer geweest en dat is best jammer. Ze hebben daar nu eigen leraren en alles is al aardig veranderd daar.
De familie wil natuurlijk ook alles wat de mensen in de stad hebben en hebben nu ook een gewone wc. natuurlijk willen ze alles verbetren, maar ik weet niet of dat goed is.
Het werk ik best zwaar. Ik loop er nu ook met een machete (groot kapmes) om onkruid weg te kappen. Heb nu al veel blaren op mijn handen. En heb al een sneetje doordat de machette terugkaatste van een stam. Goed uitkijken dus, want hier zijn al wat zonen die een paar vingers missen.

1 dag moesten we stammen hout sjauwen, zoooo hee dat was echt zwaar. T is hier ook zo warm en overal zijn heuvels waar je tegenop moet lopen.
twee dagen gingen we een stuk land schoonmaken met hark en schop en daarna moesten we de bovenste laag weghalen. Alles gaat hier met de hand, dus dat was weer lekker zweten.
was vrijdag dan ook echt kapot.

De natuur is echt heel mooi en we hebben al een tocht naar een waterval gemaakt en hebben gevist. Dit doen ze door een soort takken in het water te gooien waardoor de vissen heel sloom/ verdoofd worden.
Zo kan je ze makkelijk met de handen vangen.

Het eten was de eerste week goed, omdat er toeristen waren. waarschijnlijk wordt het volgende week minder. (alleen yuca, rijst en vis ofzo).
Ik heb ook al een halve levende larf gegeten. Was niet zo super, haha en een soort grote vliegen die in de grond leven. Vleugels en poten eraf en dan opeten. Gekookt zijn ze net even wat lekkerder.

Douchen doe ik in de rivier of onder een waterval bij een kleinere rivier. Ze hebben ook een buitendouche bij huis die ik af en toe gebruik. Zoals ik al zei hebben ze een gewone wc, maar waarschijnlijk stroomt het
allemaal de rivier in. De andere wc ( gat in de grond met een mooi huisje erom heen) is beter, omdat ze dat na twee jaar gebruiken als compost. Dus ik maak meestal gebruik van deze wc, omdat dat beter is.
Gisteren gingen Rian en ik canyoning doen. Dan ga je soort van abseilen van een waterval, totaal 4 stuks. Het was echt geweldig en ging super goed.Daarna ben ik van de brug af gesprongen. Was helaas maar 45 meter ( had gehoopt dat hij hoger was). Maar het was wel gaaf om te doen.
{s avonds gingen we in een party bus naar de vulkaan, waar een feest zou zijn. Er waren alleen maar twee clownen die wat deden en verder geen feest. We konden wel vanaf hier Banos zien. Later nog even naar een discotheek en heb daar heerlijk gedanst met een neger :P Ze kunnen hier echt goed dansen.

Helaas ben ik nu weer ziek en baal echt enorm. Ga vandaag weer naar de jungle, dus zal wel geen pretje zijn.
Zal zien wanneer ik weer ergens gebruik van internet kan maken.

Hopelijk tot snel.


  • 09 Oktober 2010 - 22:28

    Papa En Mama:

    hoi lieverd,
    wij zijn blij dat we weer iets van je horen.
    wees voorzichtig met dat kapmes.klinkt heftig al dat landwerk(goed voor je spierballen)geniet van de natuur en van de uitstapjes.
    kusjes van ons.

  • 10 Oktober 2010 - 08:11

    Wilma Bergmans:

    hoi
    mooi verslag en fotos.ik ken je niet maar mijn dochter schrijft nu ook over de jungle die is daar nu net uit.
    vandaar dat ik het jouwe lees.
    Wat een avonturen beleven jullie.veel plezier nog meid
    groetjes wilma

  • 10 Oktober 2010 - 08:54

    Elroy:

    Hey zus,

    jeetje man, ook al is het werk minder leuk / nodig, klinkt wel alsof het erg mooi is daar!

  • 11 Oktober 2010 - 13:31

    Kim:

    El,

    Wát een geweldige verhalen en foto's! Ook hier in Groningen wordt er steeds naar jouw nieuwe avonturen uitgekeken. Het klinkt wel heel zwaar, maar toch ook wel als een super mooie ervaring. De foto van de HUGE spin had voor mij alleen niet gehoeven, wat een eng beest!

    Hou alles heel en beterschap!

    Liefs vanaf de Jadestraat,

    Kim

    P.S. Kun je niet zo'n machete opsturen, dan kunne Bas en Sidney hier in de voortuin aan de slag! Some things never change ;)

  • 12 Oktober 2010 - 10:13

    Myra & Kids:

    hey elvira,

    wat hard werken daar vind het super van je
    ik doe je dat niet na
    en al helemaal geen larf eten haha
    fijn dat je het na je zin heb daar
    veel plezier en geniet van al die dansende negers:P

    groetjes uit wijhe

  • 12 Oktober 2010 - 11:09

    Janny En Klaas:

    Hoi Elvira,

    Gebruik m'n middagpauze maar 's even om alle verslagen van jou van de afgelopen tijd te lezen. Wat heb je al weer veel beleefd. Wel vaak aan je gedacht laatst toen er opstand was in Ecuador.
    Nu dus in de jungle waar je hard moet werken, kijk je wel een beetje uit met dat grote kapmes? Wat sneu dat je je verheugt op een mooi feest en dan zijn er alleen maar 2 clownen! ha,ha,ha. Maar de neger maakte natuurlijk weer veel goed! Wat vervelend dat je nu ziek bent, kun je niet een dagje lekker in je bed blijven? Ook niet te veel larven eten hè. Nou Elvira, ik stop ermee, pauze is al weer om. Heel veel beterschap en nog veel plezier daar. groetjes van ons.

  • 12 Oktober 2010 - 15:29

    Henk&Greetje+kids:

    Hoi Elvira,
    Super om weer wat van je te lezen!
    Ik had eigenlijk nog geen berichtje verwacht doordat je in de jungle zit. Maar fijn dat het goed gaat daar.
    Alleen natuurlijk jammer dat het project wat tegenvalt....maar goed, geniet van al het andere wat je kan doen; en dat doe je zo te lezen...!
    Doe je kalm aan daar met dat harde werken...en eet smakelijk van de larven en de vliegen...brrr, daar ben je toch niet ziek van geworden hè?(grapje)
    Zoek maar een goede medicijnman(!) op en zorg dat je snel weer opknapt!
    Liefs ons

  • 12 Oktober 2010 - 17:46

    Vincent:

    Hey Zus,
    Hard werken kun je hier in Nederland ook hoor:) haha en hier hebben we ook al negers dus laat die daar maar. Die mooie ervaringen en indrukken van dat land hebben we hier niet, neem die vooral wel mee. Misschien wat minder larven eten? Hey heel veel succes in de jungle en tot je volgende verhaal

  • 14 Oktober 2010 - 21:37

    Fio Zusje:

    JO ELVIER

    wat super gaaf dit allemaal , zeker jaloers, behalve op het werken dan ;)
    hoop snel weer ff met je te skypen oid.
    ik ben trouwens weer beetje blond he ! kun je dan ook zien op cam haha.
    nou ik heb verder niet zo veel,
    spreek je snel weer hoop ik !
    kusjess <3<3


  • 16 Oktober 2010 - 12:07

    Ab En Jantje:

    HOI ELVIRA
    LEUK DIE VERSLAGEN EN WAT
    JE ALLEMAAL BELEEFT.BEN JE AL WEER BETER?VEEL
    LARVEN ETEN IS GEZOND ZEGT MEN.DOE JE VOOR ZICH
    TIG MET DIE GROTE MESSEN.
    GROETJES TOT DE VOLGENDE KEER

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Maart 2011

Terug in Nederland

27 Februari 2011

Laatste week

21 Februari 2011

Pampas

14 Februari 2011

Torewa

29 Januari 2011

Bonita Bolivia
Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 98509

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: