Trabajando y disfrutando - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Trabajando y disfrutando - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Trabajando y disfrutando

Blijf op de hoogte en volg Elvira

13 Juni 2016 | Ecuador, Jipijapa

Jaa, ik ga nu dollars verdienen :P Sinds deze maand werk ik betaald in het hostel en dat betekent volle bak werken. De zaterdag en zondag zijn het drukst. Dan komen veel Ecuadorianen hier in het zwembad genieten en eten/drinken. Naast de werkzaamheden die ik al deed ben ik nu ook de beheerder en help ik mee met publiciteit. :) leuke variatie dus in het werk. Daarnaast verkoop ik hier af en toe mijn handgemaakte sieraden en geef ik 3x per week zumba. Helemaal happy dus!

Het klimaat is hier veel droger dan in het amazone gebied, maar gisteren aan het eind van de middag hebben we toch even een lekkere regenbui gehad. Ik loop bijna alleen nog maar op slippers. Niet zo goed voor mijn voeten, maja. Af en toe zijn de avonden fris en dan gaat het vest wel aan.

Ik ga nu altijd samen met een jongen die hier in het hostel woont op de brommer naar de sportschool in Jipijapa. Wij wonen er namelijk 8 km vanaf. De sportschool is echt klein, oud, rommelig en lelijk, maar ik kom er alleen maar om te dansen hehe. Het is ook weer heerlijk om af en toe uit te gaan en te dansen. Ik was de feestjes in de jungle met steeds dezelfde muziek ook wel zat.

Het eten is hier ook anders. We krijgen hier bijna elke dag rijst (eten ze overal in Ecuador, rijst met kip is populair). Als ik moet koken, probeer ik dus even wat anders. In de ochtend eten we ook vaak bolon de verde, een bol gevormd van gekookte groene bakbanaan met stukjes kaas. Daarnaast zijn ceviche (rauwe vis in limoen) en corviche (een soort kroket van bakbanaan met vis erin) typisch van hier. Gisteren heb ik greñoso gehad. Een hartige taart van pindapuree, maismeel, kip, ei etc. Heeel lekker.
Ik zit hier dus wel goed :)

  • 13 Juni 2016 - 18:41

    Janny Hossteenge:

    Super Elvira

  • 13 Juni 2016 - 19:08

    Sijgien Poelman:

    Geweldig Elvira je bent goed bezig,heel veel plezier nog en geniet van je werk
    liefs sijgien

  • 13 Juni 2016 - 20:00

    Willie Hebels:

    Lieve meid wat een plezier om je verslag te lezen en ik ben blij dat je je draai daar gevonden hebt en wat heb je mooie foto's mee gestuurd! Heel veel succes en plezier lieve meid en geniet overal van he.
    Dikke knuffel van Willie

  • 13 Juni 2016 - 21:12

    Monique:

    Super dat het goed met je gaat en jij je draai daar hebt gevonden!! Heel veel liefs en succes!! Grtjs Monique

  • 13 Juni 2016 - 21:57

    Vincent:

    Mooi zus!! -x-

  • 29 September 2016 - 21:13

    Astrid Spronk:

    lieve elvira

    fijn dat je je happy voelt en dat je je draai hebtr gevonden.
    ook succes met de verkoop van je sieraden
    het ga je goed!!!
    liefs astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 1523
Totaal aantal bezoekers 98457

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: