Vakantie - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Vakantie

Blijf op de hoogte en volg Elvira

14 Oktober 2016 | Ecuador, Jipijapa

Na een tijd van hard werken had ik even rust nodig. Vorige week was het hier vakantie en dus extra druk. Mijn vrije dag had ik ook nog eens opgegeven, dus na 2 weken achtereen werken was ik kapot zondag. Ik ben samen met Jorge (mijn nieuwe lover die ik hier heb leren kennen) naar Puyo en Baños gegaan. Ik wilde weer even de familie van Ramon zien. Mede ook na aanleiding van het ongelukkige overlijden van Cucho (neefje van Ramon) :( Hij is 3 weken geleden in de rivier verdronken. Ik kan het nog steeds niet geloven.. zo triest. Het was fijn om weer even de familie te zien al was het een bliksem bezoek. Ik heb even de heerlijke jungle geur opgesnoven, chicha gedronken en een paar vliegende mieren kunnen eten :D

De volgende dag zijn we naar Baños gegaan en hebben we daar gerelaxed. ’s Avonds gepoold en heerlijk gedanst. De watervallen had ik al meerdere keren gezien, maar het blijft mooi en dus gingen we ze per fiets bij langs. In de nachtbus weer terug naar huis gegaan en de volgende dag weer gelijk aan het werk. Pff 3 dagen waren niet genoeg… Maar gelukkig heb ik een mooi vooruitzicht want in December komen papa, mama, Fiona en Peter 2 weken op bezoek :D

Ik heb in september bezoek gehad van Jasper, een vriend uit Nederland. Hij verbleef een maand in het hostel om vrijwilligerswerk te doen. Er waren toen veel vrijwilligers vanuit USA, Spanje, Frankrijk, Argentinië etc. dus heel gezellig. Ze hielpen vooral mee met cacaobonen planten en hout/ bamboe vervoeren voor een nieuw huis, maar gelukkig ook in het hostel, zodat ik ook hulp had.

Eind Augustus ben ik met Jorge walvissen gaan spotten. Tjah ik heb door dat ik al lange tijd niet meer geschreven heb haha. Helaas sprongen ze niet, maar we hebben de ruggen en staart wel kunnen zien. Verder komen we niet meer zoveel bij het strand want het is daar nu heel fris.

Het vergaat me hier dus nog steeds goed :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 1236
Totaal aantal bezoekers 98499

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: