Mooie en moeilijke tijden - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Mooie en moeilijke tijden - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Mooie en moeilijke tijden

Blijf op de hoogte en volg Elvira

30 Oktober 2015 | Ecuador, Baños

Yeeh Elroy en Marieke zijn vorige week zondag de 18e aangekomen in Quito. Ik was superblij om ze te zien en aan de andere kant voelde het ook heel normaal. Net alsof ik ze pas nog in mijn armen had gehad. Tjah dat komt natuurlijk door het contact via skype.
Ik heb ze de volgende dag de mooie dingen van Quito laten zien en daarna zijn we naar mijn huisje in de jungle gegaan. We werden warm onthaald met een maaltijd van eigen kip, guatusa (grote jungle cavia) en wat chicha. Elroy dronk het zo op en Marieke kon er niet echt van genieten :P

In een dikke week heb ik ze de jungle laten zien en natuurlijk aan het werk gezet. Marieke heeft me geholpen met het maken van chicha voor mijn verjaardag en Elroy met het sjouwen van de bananen. Verder hebben we bomen gekapt voor een maisveld, onkruid gekapt en mandarijnen- en sinaasappelboompjes geplant. Het ging echt super, op het warme weer en de muggen na. Owja en vier tarantula’s en een slang was ook wel genoeg. Ze hebben de larven helaas niet kunnen proberen, maar wel de vliegende mieren die in deze periode ’s nachts gevangen worden.
Ze hebben genoten van de natuur, het badderen in de rivier en zwaaien aan een touw om erin te springen.

Zaterdag hebben we mijn verjaardag gevierd met natuurlijk chicha en een maaltijd van vers gevangen vis en kip. Elroy en ik (twee vegetariërs, in Nl althans) hebben heel stoer twee kippen gevangen en geslacht. Marieke hielp mee met het schoonmaken en de bereiding, dus dat was echt super. Ik heb echt genoten van mijn verjaardag en zag ook hen genieten van een Ecuadoriaans jungle feestje.

Naast de leuke dingen die ik steeds meemaak en het mooie leven waar ik nog steeds van geniet, zijn er soms ook moeilijke momenten. Het missen van simpele dingen in Nederland, de familie natuurlijk, werk en vrienden. Daarbij komt dat het in de relatie ook niet altijd lekker liep. Tjah cultuurverschillen natuurlijk, maar ook karakterverschillen. Ik had al een paar keer op het punt gestaan om weg te gaan, maar ik werd ook steeds weer door mezelf tegengehouden, omdat ik te veel van Ramon hou en van het leven dat we hier hebben. Toch heb ik besloten om (tijdelijk) weg te gaan. Ik was sowieso van plan om met Elroy en Marieke mee te gaan op reis, maar misschien blijf ik nog wat langer weg. Het was natuurlijk heel moeilijk en emotioneel om het Ramon en de familie te vertellen en er zijn dan ook vele tranen gelaten door iedereen. Ramon wil me niet kwijt, maar op dit moment heb ik tijd nodig om na te denken. Ik heb dus ook geen idee wat ik na ons reisje ga doen.
Gisteren waren we in Baños om de watervallen te bekijken en daarna gaan we verder door Ecuador trekken. Ik heb er zin in :)


voor foto's kijk op http://www.picturetrail.com/elviraeefting7


  • 30 Oktober 2015 - 05:24

    Monique:

    Nou dat is een heftig verhaal,hoop dat je er uit komt! Liefs Monique

  • 30 Oktober 2015 - 07:33

    Ruud En Karin:

    Hoi Elvira, wat fijn dat Elroy en Marieke er zijn! Geniet van het rondreizen en succes met het maken van een beslissing over jullie relatie. Veel liefs Ruud en Karin

  • 30 Oktober 2015 - 08:40

    Vincent:

    Hey Zus,

    nog heel veel (reis) plezier met Elroy en Marieke, echt super! ( verleidt ze nou niet om daar ook te blijven want dat gaat Gees niet leuk vinden :) )
    Misschien het reisje iets verlengen en even op bezoek in Nederland?
    Afijn geniet van El en Mariek!!
    Dikke kus - XXX-
    Vin

  • 30 Oktober 2015 - 10:26

    Erika:

    Hola meis,

    Volg je hart en je gevoel...!

    Ga nu vooral veel plezier maken en genieten van het prachtige land en het gezelschap!

    Liefs Erika

  • 30 Oktober 2015 - 12:35

    Sijgien Poelman:

    Hoi Elvira marieke en Elroy
    Ik wil jullie even veel plezier wensen.Maak er een gezellige tijd van en geniet met elkaar
    Elvira wil ik veel sterkte wensen in het nemen van een besluit
    maar volg je hart
    veel liefs en een dikke knuffel van die oude tante uit Gasselternijveen
    sijgien poelman

  • 30 Oktober 2015 - 19:16

    Paulien Mittelmeijer:

    Veel sterkte met het zoeken naar wat goed voor je is.

  • 07 November 2015 - 20:39

    Pietje Pool:

    Net je verslag gelezen .
    Wens je heel veel wijsheid en sterkte. Gevoel en verstand ......altijd moeilijk .
    Doe dát wat jóu gelukkig maakt en waarvan JIJ denkt gelukkig te blijven .

    Dikke kus XXX .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 98460

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: