9 maanden - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu 9 maanden - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

9 maanden

Blijf op de hoogte en volg Elvira

27 Augustus 2015 | Ecuador, Puyo

En nee dit gaat niet over een zwangerschap :P Al had ik nu al wel een baby kunnen hebben haha. Maar zolang woon ik hier alweer. In 2012 was ik hier ook 9 maanden, maar nu is het natuurlijk anders. Precies ook drie jaar geleden kwam ik hier weer in de jungle bij Ramon aan en begon alles.

Helaas heb ik niet veel reacties en nieuwtjes gekregen na aanleiding van mijn vorige verhaal. Of mensen hebben geen zin om mij op de hoogte te jouden, vinden hun levens niet interessant of beleven werkelijk echt niks :P
Ik vind het namelijk wel leuk om de gewone dingen uit Nl af en toe te lezen :)

Hier is het net zoals bij jullie volop zomer. Vele dagen met zon en dus heel erg warm. Ik ga dan af en toe naar de rivier om daar lekker te badderen en te zonnen. Omdat de rivier nu ook laag staat is het makkelijk om te vissen, dus dat doen we nu ook meer.

Laatst hadden we een verjaardag van een nichtje van Ramon. Ze werd 15 jaar en dat is hier voor een meid een speciale leeftijd. Nu wordt ze namelijk als vrouw gezien. Ze kreeg een mooie jurk aan en alles was versierd. Een varken werd geslacht en zo was het feest compleet.

Ramon heeft me laatst een ¨batea¨gegeven, wat een soort houten grote bak is om de yuca tot moes te stampen :P Nu kan ik wat makkelijker chicha maken doordat ik het niet in de grote pan zelf hoef te stampen.
Hij is nu trouwens 2 weken aan het werk in een ander dorp en dus ben ik alleen thuis :( Er zijn nog maar een paar dagen voorbij, maar gelukkig komt hij zondag even thuis om te voetballen.
Ik ben ook weer opzoek geweest naar werk. ik was al eerder bij verschillende sportscholen geweest waar niks uitkwam en wilde wachten tot na november (omdat ik dan bezoek krijg van Elroy en Marieke). Toch ben ik maar weer ergens gaan kijken. Helaas een beetje ver weg, maar een mooie sportschool waar ik per komende maandag zumba kan geven. Hier beginnen we mee, omdat ze nog helemaal geen groepslessen hadden en wie weet volgt er meer :)

  • 27 Augustus 2015 - 19:19

    Erika:

    He Elv4a!

    Ik lees nog steeds met veel plezier jouw avonturen!
    Mooi om te lezen dat je de jungle al helemaal eigen hebt gemaakt!

    Veel plezier met je nieuwe uitdaging, lekker dansen!
    En bezoek..!!! Super gezellig, geniet!

    Liefs Erika

  • 27 Augustus 2015 - 19:20

    Erika:

    Ps: een indianen baby... Leuk!! ;-)!

  • 27 Augustus 2015 - 20:14

    Alice Kalk Mink:

    Ik lees het zekers wel , vind nog steeds zo knap dat je je zo makkelijk aan past.

    Ook om te lezen hoe jullie leven , de manier van koken en de cultuur daar.
    Fijn dat goed gaat en hoop dat je werk leuk word.
    Wij zijn een weekje in Ameland ook heel leuk :)
    Vind je foto's ook erg mooi vooral zo doorgaan ;)
    Groetjes Alice

  • 27 Augustus 2015 - 21:49

    Monique:

    Mooie foto's en een boeiend verhaal weer,fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat! En succes met je zumba!!

  • 28 Augustus 2015 - 01:10

    Willie Hebels:

    Fijn om weer iets van je te horen en te lezen. Heerlijk he dat je nu werk hebt en wie weet kun je het later nog uitbreiden naar meer lessen. Zelf ben ik al heel lang niet meer naar de fitness geweest,er kwam steeds weer iets tussen. Nu heb ik ischias maar hoop wel dat dit snel opknapt zodat ik mij weer op kan geven bij de fitness. Zat je maar lekker in Emmen dan kon ik bij jou de lessen volgen maar ja....dat is erg egoïstisch van mij haha. Ik kan mij haast niet voorstellen dat je al weer zo lang daar bent. Is het daar allemaal nog wel veilig? Ik hoop het wel hoor. Komen jullie ook nog een keertje weer in Nederland? Zou het heel leuk vinden om je weer te zien. En ja,wie weet kun je hier dan ook eens die drank maken die je daar ook maakt. Eet je ook nog steeds van die enge beesten?Moet er toch echt niet aan denken hoor haha maar dat zal wel mijn gevoel zijn. We zijn dit jaar weer naar Roemenië geweest met vakantie maar denken er over om volgend jaar naar Noorwegen en Zweden te gaan. De natuur is daar ook prachtig. Ik ben nu weer bezig om pakketjes te maken voor de vrienden in Roemenië maar het lukt nu allemaal niet zo goed maar ach,ze hoeven ook niet zo groot te zijn he haha.
    Hele dikke knuffel voor jou en doe je Ramon de groetjes?En veel succes met je werk!
    Lieve groetjes van Willie

  • 28 Augustus 2015 - 12:08

    Greet Van Boven:

    Weer mooi om wat van jou te lezen.
    Veel succes met les geven.
    Bij ons is alles goed.
    Groetjes van Gezinus en Greet

  • 30 Augustus 2015 - 21:21

    Vincent:

    Aaaah Elv!
    de updates van mij volg je wel rechtstreeks, en anders van ma toch !? haha
    in ieder geval net een lekker weekend weg geweest met de vrienden naar BadBentheim in Duitsland. Volgende week weer Feva (behoeft geen nadere uitleg :) ) en op het werk lekker druk
    Groetjes en dikke X
    Vincent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 844
Totaal aantal bezoekers 98505

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: