Verblijfsvergunning - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Verblijfsvergunning - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Verblijfsvergunning

Blijf op de hoogte en volg Elvira

23 Maart 2015 | Ecuador, Puyo

Jaa, het is gelukt, ik heb mijn verblijfsvergunning voor Ecuador gekregen! Na heel lang wachten op de registratie van mijn diploma, kon ik een tijdje terug de verblijfsvergunning aanvragen. Gelukkig waren alle papieren die ik nodig had in orde en kon ik die bij de aanvraag achterlaten. Na een paar dagen kreeg ik bericht dat ik de aanvraag goedgekeurd was. Ik moest alleen wel wéér naar Quito om mijn toeristenvisum te annuleren en verblijfsvergunning in mijn paspoort te laten zetten. Annuleren duurde langer dan ik dacht en ik kon er ook nog eens 50 dollar voor gaan betalen. Ik moest een brief schrijven om de annulering van mijn toeristenvisum aan te vragen (ook raar) en weer een dag wachten.
Quito heb ik nou ondertussen wel gezien, dus het was een beetje saai. De volgende dag om 13.00 uur kon ik mijn paspoort met de annulering ophalen en moest ik naar een ander gebouw om mijn paspoort achter te laten, zodat ze mijn verblijfsvergunning erin konden zetten.
Een week later kon ik weer naar Quito om hem op te halen. Ik ging in de nachtbus heen (Ramon bracht me op de brommer naar Simon Bolivar) en ging ’s middags direct weer terug. Kon Ramon me weer oppikken, aangezien de laatste bus naar ons huis om 16.30 gaat vanuit Puyo.
Nu moet ik nog een id-kaart aanvragen en dan kan hier leven als alle andere Ecuadorianen.

Het leven gaat hier goed. Deze maand nog veel regen, maar ik vermaak me ook binnen met sieraden maken. Laatst waren hier toeristen en heb ik zelfs wat aan hen verkocht.
Ik ben met een andere sportschool in gesprek over werk aangezien het bij de vorige niet lukte. Ze willen de sportschool verkopen en geven nu alleen zelf nog de lessen.

Hier bij huis zijn we ook steeds druk bezig. We zijn nu een kas aan het maken. Van plastic dan, maar dat is goed genoeg om hier uien, sla, wortel etc te kunnen verbouwen. De bonen die ik had meegenomen uit Nl doen het hier niet zo geweldig. We hebben hier een grote struik met Ecuadoriaanse bonen die wel overvol is.
We hebben ook weer nieuwe vissen in de vijver, maar het duurt een paar maanden voordat we ervan kunnen eten.

Het traditionele huisje gebruik ik nu ook. Een paar dagen geleden voor het eerst chicha gekookt in de grote pan op het vuur. Chicha van chonta (vrucht van een palmboom) aangezien die in deze periode rijp zijn. Ook veel werk, maar echt heel lekker om te drinken.
Daarnaast kunnen we er natuurlijk vlees op het vuur braden. Heerlijk kippetje gisteren gehad.




  • 23 Maart 2015 - 21:18

    Arie Steffens:

    Hallo Elvira,

    Wat een gedoe met die papieren he, nog erger als in Nederland lijkt me, een hele opluchting dat dat achter de rug is.Verder nog alle goeds gewenst.

    groet Arie

  • 23 Maart 2015 - 23:52

    Willie Hebels:

    Lieve Elvira,fijn om weer iets van je te lezen. wat een gedoe om het zo voo elkaar te krijgen zodat je net als de bevolking kunt leven maar goed,het is nu voor elkaar he lieve meid,heel veel geluk samen met Ramon! Dikke knuffel xx

  • 24 Maart 2015 - 16:40

    Jan, Bea, Niek, Mark En Brenda En Jorn:

    Hoi Elvira,

    Fijn dat jij de verblijfsvergunning hebt gekregen, proficiat! Minder fijn dat jij nu zeker niet meer terug komt. (maar dat was voor jou toch al niet de bedoeling). Heb jij het leuk bij Ramon en fam.?
    Zo te lezen druk genoeg en als het dan ook nog een keer bij een sportschool gaat lukken, zou echt top zijn. Maar is het reizen heen en weer dan te doen? Of ga jij dan ook op een brommer. Veel regen nog bij jullie, nou hier komt de lente, het voorjaar tevoorschijn. Heerlijk weer als de zon er door komt, de krokussen, narcissen etc. bloeien alweer en wij hebben de hazelaartakken weer op een vaas (pasen).
    Fijne tijd altijd. Groeten van ons allemaal, ook aan Ramon en familie,
    Jan, Bea, Niek, Mark, Brenda en Jorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 1005
Totaal aantal bezoekers 98503

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: