Druk - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Druk - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Druk

Blijf op de hoogte en volg Elvira

23 November 2014 | Ecuador, Puyo

Het is alweer een week geleden dat ik afscheid nam van Nederland. Het begon al een maand geleden op het werk en een week voor mijn vertrek nam ik afscheid van vrienden, kennissen en familie op mijn afscheidsfeest. Het was echt super en ik heb ervan genoten. Nogmaals iedereen bedankt. Het voelde voor mij toen nog niet als afscheid nemen. Moeders was de laatste week al emotioneel, maar bij mij begon het pas op schiphol.

Ik had al vele leuke/bijzondere dingen ontvangen en op schiphol kreeg ik nog een brief van mijn zusje. Toen kwamen de eerste tranen al. Even later moest ik echt afscheid gaan nemen van mijn dierbaren en dat viel niet mee. Als ik eraan denk krijg ik weer tranen in mijn ogen. Het is goed om te weten dat je geliefd en gemist wordt en jullie moeten ook weten dat ik hetzelfde voor jullie voel.
Na een goede reis kwam ik in Quito aan, waarna het nog een tijd duurde voordat ik eindelijk in de aankomsthal kwam. Hier stond Ramon mij al op te wachten. Het eerste uur was weer even wennen voor ons, maar later voelde alles weer normaal.

De eerste paar dagen verbleven we in een goedkoop hostel en kon ik met de papierhandel verder. Als eerst moest ik naar de migratiedienst om mijn toeristenvisum te activeren. Na een lange tijd wachten kon ik mijn paspoort achterlaten en na twee dagen weer ophalen met stempels erin. Oke, dit ging makkelijk. Daarna naar een andere ministerie om een document te halen waarin staat hoe vaak ik Ecuador al in en uit ben gegaan. Ook makkelijk. Vervolgens naar het secretariaat van het onderwijs om mijn diploma te laten registreren. Hier werd mij verteld dat ik de documenten nog bij een notaris in Ecuador moest laten legaliseren. En misschien weten jullie nog dat ik als eerst met mijn diploma naar DUO was geweest, vervolgens naar de rechtbank voor een apostille, toen laten vertalen, vervolgens de vertaling laten apostilleren (legaliseren) en de kopieën ook laten tekenen in de rechtbank, zodat ze echt zijn. Bij de notaris werd mij verteld dat de kopieën als ‘echt’ worden gezien en dat ze die niet kunnen legaliseren. Huh, maar ik dacht dat er JUIST een handtekening op moest, zodat ze kunnen zien dat ik er niet mee gerommeld heb. Hmm dus ik weer overal kopieën van laten maken en die achtergelaten bij de notaris. Kost weer een paar centen maar goed.
De volgende ochtend kon ik ze ophalen en terug gaan het secretariaat om alles in te leveren. Nu moet ik ongeveer 50 dagen wachten op dat ze mijn diploma hebben erkent. Daarna moet ik weer naar de migratiedienst om dan mijn verblijfsvergunning aan te vragen. Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is voor jullie, haha.

Vanaf donderdag verbleven we in een luxe hotel wat echt het tegenovergestelde was van waar we eerst verbleven. Zo’n 160 euro per nacht wat we niet hoefden te betalen. En al het eten was ook inclusief. Ramon moest namelijk naar een bijeenkomst voor jongeren van indaanse afkomst. Ze kwamen vanuit alle regio’s in Ecuador. Ik mocht er ook bij zijn. Twee dagen lang hebben we geluisterd, gepraat en presentaties gegeven over de identiteit van de indianen, hun territorium, rechten van vrouwen etc. Het was heel interessant, maar ik was aan het eind van de dag wel moe van al het Spaans.
Gisteren nog even uitgeweest en vanochtend met de bus naar Puyo, waar we nu zijn. Pfff en ik hou al niet van bussen, maar nu werd ik echt ziek. Beetje koorts en later overgegeven. Gaat nu gelukkig iets beter. Straks lekker naar huis en daar weer het leven oppakken.

Voor foto's
afscheidsfeest http://www.picturetrail.com/elviraeefting6
andere foto's
1e week, feest etc. http://www.picturetrail.com/elviraeefting7


  • 23 November 2014 - 21:37

    Willie Hebels:

    Lieve Elvira, jammer dat we niet hebben geweten dat je een afscheidsfeestje gaf anders waren we zeker gekomen. Ik hoop dat je Samen met Ramon je geluk tegemoet gaat maar daar ben ik wel haast helemaal zeker van. Fijn dat we op deze manier toch mee kunnen leven met jou en Ramon. Dat je moeder emotioneel werd kan ik mij goed voorstellen hoor,het is ook niet niks dat je dochter zo ver weg gaat. Een hele dikke knuffel van mij en groetjes van Lammert Kemfers.
    Lieve groetjes van Willie

  • 24 November 2014 - 11:26

    Elroy:

    We missen je ook!

    Echt gaaf dat je meteen bij een bijeenkomst was voor indiaanse jongeren! Hoe stoer is dat, dat je gewoon mee doet daar! Welkom thuis in de jungle!

  • 24 November 2014 - 23:39

    Arie Steffens:

    Hoi Elvira,kan nu ook contacten.Gelukkig heelhuids overgekomen.Zal wel even wennen zijn.Wees sterk.
    groet Arie

  • 25 November 2014 - 09:20

    Sanne:

    Topper!

  • 26 November 2014 - 20:31

    Vincent:

    Hey Zus,

    succes met de papierwinkel!! Het is daar al net als bij ons in Nederland, haha

    -x-
    vin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 98494

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: