Bienvenido - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Bienvenido - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Bienvenido

Blijf op de hoogte en volg Elvira

06 April 2014 | Ecuador, Puyo

Het voelt weer goed om hier in Ecuador te zijn. De eerste week is snel voorbij gegaan en ik heb alweer twee keer chicha gemaakt :P
De reis verliep goed, al kon ik niet echt slapen. Na 12 uur kwam ik in Quito aan waar Ramon, zijn broer Hugo en nichtje Nelva mij stonden op te wachten. Echt heel leuk en fijn dat ze me op kwamen halen. En heerlijk om Ramon weer aan te kunnen raken :) Vanaf het vliegveld moesten we nog een uur in de bus naar het centrum, pfff moest wel ff wennen aan de bus en de lucht van de stad, voelde me niet al te best dus. Na een tijdje lopen zoeken, vonden we een hostel waar we één nacht verbleven. De volgende ochtend gingen we alweer vroeg door in de bus naar Puyo.
Weer een lange reis van ongeveer 7 uur. We kwamen in de middag aan en een groot deel van de familie was al bij het huis van Ramon´s ouders. Hier hadden we gelijk ´s avonds ook mijn welkomsfeestje. Echt super leuk. Er werden een paar kippen geslacht en de vrouwen hadden al veel chicha gemaakt. Aiaiai ik moest wel even weer wennen aan de alcohol, niet zo best de volgende dag.
Iraia kende mij nog wel en was helemaal blij, Cucho wilde nog niks van mij weten. Pas sinds gisteren zijn we weer vrienden en zegt hij zelfs al mijn naam (Embilla). Ik was al zijn peetmoeder en sinds een paar maanden ook van Antoni, zoontje van Ramon´s oudste broer. Deze baby is een paar maanden geleden gedoopt en Ramon en ik zijn de peetouders. Heel leuk om hem nu ook te zien.
Ik heb de kleding en speelgoed aan de alle gezinnen uitgedeeld en ze waren dolblij. Bedankt allemaal!
Zoals ik al zei heb ik meteen deze week chicha gemaakt van de yuca uit onze tuin, want die stonden al heel lang op mij te wachten. Ik was mooi een hele dag alleen bezig met het eruit halen, pellen, naar huis dragen (moet ook weer even wennen aan de zware manden die je met je hoofd draagt), koken en er chicha van maken.
Gisteren ook weer chicha van chonta (vruchten die aan een palmboom groeien) gemaakt. De was alweer met de hand gedaan en zo zit ik hier meteen alweer in het ritme. En alles voelt normaal, alsof ik er twee weken geleden ook was.


klik hier voor foto's http://www.PictureTrail.com/elviraramon
en
http://www.PictureTrail.com/elviraramon2


  • 06 April 2014 - 19:22

    Younis:

    Hey Elvira!

    Super om dit te lezen :D!!,
    en heel erg fijn dat je weer in het ritme zit:)!.

    Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag:D!.

    Groetjes en heel veel plezier daar!.

    Xx

  • 06 April 2014 - 19:40

    Pietje:

    Fijn meid dat alles goed met je gaat en dat de gezinnen zo blij zijn met alles wat je voor ze mee had.
    Helaas kon ik ze niet blij maken .
    Til er niet te zwaar aan . ( die manden . Hahahaha )
    Zo krijg je evengoed tóch je beweging wel .
    Leuk ook voor je dat je hartelijk ontvangen werd weer. Allemaal weer wennen dat je er weer bent . Logisch ;-)

    Veel liefs en veel plezier verder en niet teveel zoep 'n . :-)))
    XXX . Pietje .

  • 06 April 2014 - 20:09

    Jan, Bea, Niek, Mark En Brenda, Jorn:

    Hoi Elvira,

    Fijn dat de reis weer goed is verlopen en dat jij eindelijk dan weer in Ecuador bent. Fijn ook om Ramon weer te zien en zijn familie. Jij bent weer hartelijk ontvangen, feest en drank, heerlijk toch?
    Geniet, zoals jij zelf al schrijft....de tijd zal wel erg snel gaan, maar succes met een visum voor Ramon te regelen, hopen dat het toch eens lukt. Elvira, volop genieten daar en tot later, groeten
    Jan, Bea, Niek, Mark en Brenda, Jorn

  • 06 April 2014 - 20:12

    Kees:

    Hoiii wicht!
    Een aantal mensen, waaronder ik, zouden het fijn vinden om nog wat spulletjes over te sturen naar jouw familie aldaar. Het is dus zaak dat er een betrouwbaar toezendadres is die wij voor dit doel kunnen gebruiken.
    Dusss aan de slag en we horen het graag.

    Veel plezieren romantiek toegewenst uit een iewat somber Duitsland!

    Gruss,
    Kees

  • 06 April 2014 - 20:44

    Selva:

    Leuk om te lezen hoe het daar gaat. Veel plezier maar weer collega.
    Saludos Selva

  • 06 April 2014 - 22:36

    Vincent:

    haha zoeperds daarzo! ik zal eens graan en aardappels gaan verbouwen met z'n allen, is gezonder! veel plezier en groetjes!! x vin

  • 06 April 2014 - 23:20

    Greetje:

    hee Topper! Wat alweer een mooi verslagje van jou!
    Fijn te lezen dat de reis goed is verlopen.
    Wat ook geweldig dat je alweer gelijk goed mee kunt draaien in het ritme van daar...
    Geniet van elke dag en ook zeker van Ramon!
    xx ons! Henk--Greetje--Yasmijn--Lotte--Wouter.

  • 07 April 2014 - 22:10

    Willie Hebels:

    Lieve Elvira, wat heerlijk om weer een verslagje te lezen! En wat fijn dat je meteen weer je geliefde Ramon weer in de armen kon sluiten! Goed dat je meteen weer in je ritme zit, zou ik denk ik heel wat langer over doen haha. Nog een heerlijke tijd daar voor jullie allemaal en geniet van de tijd die je daar doorbrengt lieve meid! Dikke knuffel en hopelijk tot ziens xxxxx

  • 08 April 2014 - 20:37

    Berto:

    Hoi Elvira , zie dat hij je toch opgehaald heeft haha !! Heel veel plezier daar en niet te hard werken hoor , dat heb jij hier al gedaan .Groeten van Berto , Annemieke , Tom en Frank uit Dalen .

  • 13 April 2014 - 20:54

    Magda:

    Hoi lieve meiz..geweldig je verslag...wel rustig aan doen daar he?.;) liefz Magda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 98537

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: