Laatste loodjes - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Laatste loodjes - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg Elvira

14 Juli 2017 | Ecuador, Jipijapa

De laatste maand van de zwangerschap alweer. Nouja, ik zat al een tijdje de weken af te tellen. Ik heb natuurlijk verder niks meer van me laten horen, maar de zwangerschap is tot nu toe goed verlopen. Geen bijzondere klachten op wat rugpijn na. De baby groeit goed en ze zeiden dat hij groot is. Tjah als ze vergelijken met e gemiddelde Ecuadoriaan kan dat ook gauw. Maar goed Jorge is natuurlijk ook vrij groot.
Enige probleem is dat ik het thuis zitten niks aan vind. Ik werd zo goed als aangenomen op een school om sport- en engelse lessen te geven, maarja ik moest natuurlijk vertellen dat ik zwanger ben en dus helaas... Begrijpelijk ook wel. Ik kijk nu dus erg uit naar de komst van de kleine.

Ik heb soms nog wel getwijfeld of ik toch niet beter naar Nederland zou kunnen gaan, maar behalve dat ik dan zonder Jorge zou zijn, zou het ook teveel gedoe zijn.

Deze week heb ik vragen gesteld in het ziekenhuis over de bevalling, omdat we vanaf nu daar de controles hebben. Dat is standaard. Ik mag dan zelf de bevalpositie bepalen, maar de middelen ontbreken een beetje hier. Zo hebben ze niet eens een baarkruk. In andere grote steden is dit wel anders trouwens. Er mag maar één persoon bij de bevalling zijn en als het een keizersnee is, niemand. Ze gebruiken hier ook geen pijnbestrijding. Ben benieuwd of ze wel lekker warm water in de douche hebben, want zo gewoon als dat voor jullie is, wij hebben het niet in huis. Doe de was trouwens ook weer met de hand, dus het is weer lekker basic.

We wachten nu mooi af tot de kleine zich aandient. Over 2 weken hebben we nog een controle. Ook anders dan in Nl waar het op het laatst om de week gaat. Ik heb me ook soms wel geërgerd hier bij controles. Elke keer weer vertellen hoe oud je bent, wanneer laatste menstruatie was, waar je woont, telefoonnummer etc. En ze hebben computers waar ze mee werken, maar blijkbaar geen goed bewaarsysteem ofzo.

Het grappige is dat het hier normaal is om van te voren al de babynaam aan anderen te vertellen. Maar jullie horen het nog wel ;) Hij krijgt twee voornamen en achternamen van beide ouders. Dat is gebruikelijk hier. Hij zal ook beide nationaliteiten krijgen.


  • 14 Juli 2017 - 17:53

    Anne Dijks:

    Hoi Elvira.
    Het is allemaal wel wat primitief.
    Maar het zal allemaal wel goed komen.
    Heel veel succes en sterkte bij de bevalling.
    Gr uit Emmen Anne.

  • 14 Juli 2017 - 20:09

    Monique:

    Nou dat klink wel spannend hoor,wens je veel succes met de bevalling!

  • 15 Juli 2017 - 09:33

    Vincent:

    Hey Elv,
    We zien kijken uit naar de komt van de grote Bas!! :) ×

  • 16 Juli 2017 - 22:17

    Albert En Jantje:

    Hoi Elvira
    DE laatste loodjes,we wensen jullie heel veel sterkte er mee.en we horen wel hoe het allemaal is verlopen.
    groeten van ons

  • 17 Juli 2017 - 10:39

    Joep En Paulien:

    Hoi Elvira,

    Succes met de bevalling, nog even en dat heb je dat kleine knulletje in je armen.
    Groeten Joep en Paulien

  • 17 Juli 2017 - 23:38

    Willie Hebels:

    Lieve Elvira, wat loop ik achter met je berichtjes haha, zo wist ik helemaal niet dat je een baby verwachtte wat ik trouwens erg fijn vind voor jullie. Ik wens je heel veel succes en sterkte met je zwangerschap en bevalling. we horen wel hoe het gegaan is en wat de namen zijn van de kleine.
    Lieve groetjes van Willie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 729
Totaal aantal bezoekers 98340

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: