20 weken - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu 20 weken - Reisverslag uit Jipijapa, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

20 weken

Blijf op de hoogte en volg Elvira

19 Maart 2017 | Ecuador, Jipijapa

2016 was al een bewogen jaar door de break up, verhuizing naar de kust van Ecuador en hoppakee vrij snel weer een nieuwe lover. 2017 is en zal nog veel spannender worden. Ten eerste ben ik gestopt met het werk bij het hostel, aangezien het niet meer leuk ging. Jorge (spreek uit Gorge) en ik moesten toen dus ook opzoek naar een nieuwe woonruimte en sinds januari zitten we in een appartementje in het centrum van Jipijapa. Ik mis de vrije omgeving en natuur, maar voor nu moet het maar even zo. We zitten nu ook midden in het regenseizoen en dus komen de straten hier helemaal blank te staan en zie je mensen water uit het huis vegen. En wij hebben er ook al overlast van gehad :(

Het belangrijkste nieuws is dat ik zwanger ben! Ook natuurlijk heel snel gegaan en daarom onverwacht voor de buitenwereld. De situatie is ook niet helemaal ideaal, maar het gaat goed komen. Ik ben nu bijna 20 weken zwanger en voel me goed. In de eerste weken heb ik wat last gehad van de kwaaltjes. De buik groeit nog niet zo snel en daarom hoor ik al veel reacties hier: ‘ow dan wordt het vast een meisje’ Ik lach dan maar, omdat ik weet dat dat er niks mee te maken heeft. Ik moet zeggen dat ik wel constant aan een meisje zat te denken, maar de echo liet wat anders zien. We krijgen een zoontje!

De controles zijn hier gratis, maar helaas hebben we een chagrijnige, strenge verloskundige. Ik was de eerste periode een halve kilo afvallen en kreeg daar gelijk een preek over. Nou informeer ik natuurlijk ook internet etc. dus blijf gewoon rustig. Met 18 weken hadden we weer controle en had ik gehoopt op de echo, maar helaas. Ze wil het pas over 4 weken doen. Ik Nederland doen ze het tussen de 18e en 21e week, dus ik vroeg of het niet mogelijk is om het toch te doen, zo niet dan met 20 weken, maar daar gaf ze geen gehoor aan. Grrrr. Achja elk land doet het anders natuurlijk, maar dan heb ik soms wel de neiging om het vliegtuig in te stappen. We hebben de echo dus maar particulier bij een arts gedaan.
Shoppen is hier ook niet echt leuk. Er zijn niet veel winkels (in Jipijapa kan je op wat basisspulletjes na niks voor de baby kopen) en het is ook nog eens heel duur. Hier is de zorg natuurlijk anders, doen ze alleen ziekenhuisbevallingen en kennen ze geen kraamhulp. Toch heb ik ervoor gekozen om hier de bevalling te gaan doen. Het plan is om volgend jaar pas Nederland te gaan bezoeken. Dat ik nu ver bij mijn familie vandaan ben, maakt het natuurlijk extra moeilijk.

  • 19 Maart 2017 - 08:59

    Monique:

    Heel veel geluk gewenst en geniet van je zwangerschap!

  • 19 Maart 2017 - 09:39

    Wilma Oebeles:

    Lieve mooie dappere Elivra,

    Wat weer een geweldige blog. Ik blijf je volgen.
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik wens je veel geluk toe samen.

    Liefs Wilma

  • 19 Maart 2017 - 09:39

    Wilma Oebeles:

    Lieve mooie dappere Elivra,

    Wat weer een geweldige blog. Ik blijf je volgen.
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik wens je veel geluk toe samen.

    Liefs Wilma

  • 19 Maart 2017 - 09:46

    Mayke:

    Hoooi, zoals je zelf ook zegt komt allemaal goed! Schiet mooi op al de zwangerschap. Knuffel voor jullie alle drie

  • 19 Maart 2017 - 12:53

    Jantje:

    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap.fijn weer wat van je te horen en dat alles goed gaat.
    hier is ook alles ok.
    We wensen je nog een goede zwangerschap en dat je er maar van mag genieten.
    groetjes Albert en Jantje Haan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 1067
Totaal aantal bezoekers 98451

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: