Nieuwtjes? - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Nieuwtjes? - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Nieuwtjes?

Blijf op de hoogte en volg Elvira

11 Juni 2015 | Ecuador, Puyo

Sorry, het is alweer lang geleden dat ik heb geschreven. Dat komt denk ik omdat er niet veel bijzonders/nieuws gebeurd. Voor mij voelt alles al heel normaal. Ik ben hier alweer bijna 7 maanden. De tijd gaat snel en de regenperiode is voorbij. Ook al kan het hier altijd regenen. Er zijn nu alleen meer dagen met zon. Ik lag ook heerlijk te zonnen toen ik dit verhaal alvast thuis opschreef. Is het bij jullie al warm?

Voordat ik lekker lag te zonnen had ik een kippetje geplukt, schoongemaakt, in stukken gesneden, gekookt en daarna gebraden boven het vuur. Dood was hij helaas al, geen idee hoe, want er was niks te zien. Laatst waren er drie kippen gedood door een slang en roofvogel. Tjah dat soort dingen gebeuren hier wel vaker. Bella (ons hondje) is in een yucatuin gebeten door een slang. Ze moest urine drinken en schors van een bepaalde boom eten, anders zou ze dood gaan. Nadat het na een tijdje weer goed ging, werd ze later weer ziek (waarschijnlijk nog van het gif) en hebben we haar weer behandeld. Ze had geen kracht meer om normaal te lopen en och, die oogjes stonden zo zielig. Sinds zondag huppelt ze gelukkig weer vrolijk rond.

We hebben ook weer nieuwe tilapia visjes gekregen van het ministerie van landbouw/visserij. Helaas waren er meteen al heel veel dood, maja er zullen nog wel een stuk of 200 zijn. Er zitten meer kikkervisjes haha, maar daar hebben we gisteren de ouders al van opgegeten :P
Over dik 4 maanden zijn de tilapia´s groot genoeg om op te eten. We eten ook nog wel af en toe vis uit de rivier.

Laatst was Ramon op jacht en dicht bij het huis van zijn ouders schoot hij een kleine panter. Normaal zou hij een kleine wel laten leven, maar omdat hij dicht bij de huizen was, moest hij wel dood. Anders zou hij namelijk de kippen doden.

Werk vinden is me helaas nog niet gelukt. Ben bij een paar fitnesscentra geweest, maar helaas nog geen resultaat. Laatst was het bijna bij één gelukt, maar door andere populaire lessen ging de zumba niet meer door. Moet nog maar even verder zoeken. Ben er ook niet zo hard mee bezig, omdat ik niet zo vaak in Puyo ben. Dat is soms wel lastig. We hebben bij huis ook wel werk genoeg, alleen daar verdien ik niks mee :P
De pìnda´s zijn al uit de grond gehaald en opgegeten. De tomatenplanten groeien goed. De uien etc zijn helaas nooit opgekomen. We hebben ook alweer een nieuwe yucatuin en bananenveld gemaakt. Anderen hebben geholpen om de planten en boompjes etc met een machte weg te kappen. Later hebben Ramon en een jongen de grotere bomen gekapt en zo konden we daarna de yucastokjes planten. Nu 8 maanden wachten. In een ander stuk hebben we mais en bananen geplant. Wanneer anderen komen helpen of als wij anderen helpen met werk is er altijd veel chicha en na het werk krijg je een goede maaltijd.

Nou volgens mij weten jullie wel weer genoeg :)
Ik wil soms ook wel wat uit Nl van iedereen horen hoor. Dus als iemand nieuwtjes heeft of iets met me wil delen kan je me altijd mailen (elviraeefting@hotmail.com)


Voor foto’s zie onderstaande links

http://www.picturetrail.com/elviraeefting7

  • 11 Juni 2015 - 23:55

    Willie Hebels:

    Lieve Elvira en Ramon,wat vliegt de tijd inderdaad en wat fijn om iets van je te horen. Ik hoop voor je dat je snel werk mag vinden,is toch altijd wel fijn om iets achter de hand te hebben he. Wij gaan volgende week vrijdag weer naar Roemenië,ik kijk er ook heel erg naar uit en ben er echt heel erg aan toe. Maar geniet jij daar maar lekker lieve meid,dikke knuffel van mij xxxxx

  • 12 Juni 2015 - 23:39

    Vincent:

    Hey zus,
    Die misschien moet je handel beginnen in die dierenmedicijnen, ik denk dat kwakzalverij in Nederland een gat in de markt is! Is het speciale urine of kunnen wij dat ook :) .
    Wat betreft die spontane dode kip: kiek uut he! Ik hou je op de hoogte en anders feestboek wel jah! . Dikke X
    Vincent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 624
Totaal aantal bezoekers 98450

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: