Eerste week in de jungle - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Eerste week in de jungle - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Eerste week in de jungle

Blijf op de hoogte en volg Elvira

28 November 2014 | Ecuador, Puyo

Het was weer even wennen in de jungle, maar dat ging vrij snel. We kwamen bij Ramons ouders aan en gingen daar met een deel van de familie eten. ’s Avonds dronken we wat bier en chicha en konden we weer in ons huisje slapen.
De volgende dag ging ik spullen deels uitpakken en gingen we later naar Ramons ouders om daar met een aantal te kletsen en kommen te schilderen. Iraia en Cucho zijn weer helemaal blij om mij te zien. Net als de rest van de kinderen trouwens. Ik had weer voor iedereen een paar spulletjes en lekkers meegenomen. Iraia en Cucho hebben een nacht bij ons gelogeerd. We moesten er vroeg uit om Iraia klaar te maken voor school. Ze gaat elke dag met de bus naar Simon Bolivar. Haar ouders wilden haar daar op school hebben. De rest van de kinderen gaan in Chico Copataza naar school.

De eerste paar dagen regende het trouwens. Nu weer een paar dagen met zon en dan is het ook echt warm. Dinsdag heb ik het hele huis schoongemaakt en later toen het droog was de was gedaan. We hebben gisteren de yuca tuin bekeken en ik heb gelijk maar wat gewerkt daar. Daarna naar de rivier gegaan om te vissen. De vissen in onze vijver zijn nu ook al groot en dus kunnen we daar ook al vissen vangen.

Binnenkort begint het grote kichwa feest. Daarom waren we al bezig met kommen maken. Ik heb alleen nog maar geschilderd. Het maken ervan komt vast ook nog wel. Chicha heb ik ook alweer gemaakt bij Ramons moeder. En voor het feest moeten we echt heeel veel maken. Dit wordt alweer de derde keer dat ik het feest mee maak, want het is om de twee jaar. We zullen zien hoe het nu weer gaat.

Voor foto's
afscheidsfeest http://www.picturetrail.com/elviraeefting6
andere foto's
1e week, feest etc. http://www.picturetrail.com/elviraeefting7

• 30 November 2014 - 16:50

Vincent Eefting:

Ik zeg: goed bezig!! Keer met Heineken een drankhandel ofzo opzetten in de jungle! gaat vast goed lopen :) . Groetjes, x vin

• 02 December 2014 - 16:56

Jan, Bea, Niek, Mark En Brenda En Jorn:

Hoi Elvira,
    Fijn dat alles goed verlopen is, jij bent aangekomen in de jungle, na zoals we hoorden eerst in de stad te zijn geweest. Even wennen maar daarna alweer vertrouwd. Alweer lekker bezig en binnenkort alweer een feest, dat hebben ze daar nogal eens, of niet? Nou ja, gezellig! Wij zitten in de Sinterklaasdrukte, we vieren nog pakjesavond en iedereen is lekker stiekem bezig. Goed gaan daar en straks alweer op weg naar de Kerst, wordt bij jullie toch ook gevierd? Hartelijke groeten, ook voor Ramon en fam., ook al kennen we ze alleen van foto's. Doeii.

• 18 December 2014 - 22:45

Lieuwe Van Zanden:

Dag Elvira,
    Nou daar zit je dan aan de chicha, volgens mij goed tegen de dorst. Hier is niks veranderd, alleen het weer. Veel te warm en in de bergen geen sneeuw beneden de 3000 meter. Een ramp om te gaan skieen. We sporten nog steeds twee keer per week en op vrijdag is Hennie er niet meer. Die is vertrokken naar een andere sportschool. Is overgenomen door Wendy. Misschien ken je die wel.
    Was op de kerstmarkt in Wezup en heb enorm goed pennen verkocht. Maar het was ook koud in een boerenschuur met betonvloer. Hele dag staan en pijn in de rug. En verder: blijf gezond!
    groeten, lieuwe