Laatste weken Nederland - Reisverslag uit Valthe, Nederland van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Laatste weken Nederland - Reisverslag uit Valthe, Nederland van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Laatste weken Nederland

Blijf op de hoogte en volg Elvira

31 Oktober 2014 | Nederland, Valthe

Het is nog wel een gek gevoel dat ik straks in Ecuador ga wonen. Het is niet meer voor een half jaar of een paar maandjes, maar ik ga me er definitief vestigen. Áls ik een verblijfsvergunning krijg natuurlijk,, want die kan ik daar pas aanvragen. De voorbereidingen heb ik getroffen, de benodigde papieren zijn geregeld, dus dat moet goed komen. Ik kan de eerste week in Ecuador dus ook niet relaxen, maar zal vele kantoren bezoeken en geduld moeten hebben. Gelukkig komt Ramon me wel vergezellen in Quito :)

Ik ben er de afgelopen jaren al een beetje naar toe gegroeid en daarom vind ik alles vrij normaal. Sommige mensen vinden me dapper en stoer dat ik zomaar alles in Nederland achterlaat en ga emigreren. Ik kijk er anders tegenaan. Ik ben één van de zo vele die dit land verlaat en als ik wil, kan ik altijd terug komen. Jullie weten dat ik niet materialistisch ben, dus dat gaat geen probleem worden. Aanpassen aan de cultuur kan ik goed en het klimaat daar bevalt me zeer zeker. Het liefst had ik mijn familie meegenomen, majaa... Ze komen vast en zeker een keer op bezoek. Tuurlijk zal het af en toe moeilijk worden, maar hier in Nederland is ook niet alles makkelijk… En ik doe het niet alléén voor Ramon. Ik hou ook van Ecuador en het leven daar. Maar dat weten jullie vast wel.

Vaak krijg ik de vraag wat ik daar ga doen. Nou, gewoon leven in de jungle en kindjes maken... :P Ik wil heus wel wat werken in de stad, maar dat is ook puur om iets voor mezelf te hebben en te doen. Er waren al wat connecties gelegd, dus we zullen zien. Eerst maar eens de papieren afhandelen.
Het werk wat we in de jungle doen is trouwens ook om onszelf te onderhouden. Zelf eten verbouwen, vissen, jagen etc. Het is ook maar net hoe luxe je wilt leven en hoeveel geld je daarvoor nodig hebt. Het gevoel dat ik een beetje terug ga in de tijd vind ik wel fijn. Ik ben juist bang dat het daar op een gegeven moment ook te modern gaat worden. Ze gaan al hard de westerse wereld achterna. En ach, ik wil ook niet zeggen dat het niet goed is. Het is wel makkelijk dat ik af en toe met het thuisfront kan skypen als ik in de stad ben. Maar het is toch mooi om niet omringt te zijn met mensen die constant met hun telefoon bezig zijn, om gewoon lekker bij elkaar te zitten met een kom chicha, niet voor de tv hangend kijken naar domme programma’s, kinderen die buiten spelen, niet druk te maken om tijd, werk of uiterlijk, genieten van de natuur, te sporten omdat we het leuk vinden en niet omdat er een paar kilo vanaf moet, gewoon een dak boven je hoofd hebben en niet een dure keet vol onnodige luxe, gezond eten uit de natuur en niet belachelijk duur biologisch superfood te kopen, zelf dieren houden en slachten, en ga maar door. Ecuador ama la vida!


Voor foto's
afscheidsfeest http://www.picturetrail.com/elviraeefting6


  • 31 Oktober 2014 - 16:23

    Paulien, Joep:

    Elvira,
    Heel veel geluk in Equador met Ramon en allen die je lief zijn daar!

  • 31 Oktober 2014 - 17:29

    Hennie Dijks:

    He topper!
    Mooi verhaal en ja precies zoals je bent. Puur natuur! Ik wens je ongelofelijk veel geluk veel kindjes ha ha en eindelijk de man van je dromen in een land van je dromen! Ik zal je missen!
    Liefs Hennie

  • 31 Oktober 2014 - 18:37

    Monika:

    Elvira ik wens je heel veel geluk ." dream your life live your dream " i zou je missen . xxx Moni

  • 31 Oktober 2014 - 19:27

    Eer:

    Heee el4!

    Ik heb je verhaal met een lach en een traan gelezen.
    Zelf weet ik waar je naar terug gaat en ik snap dat 100%.
    Het is zo'n mooi en warm land en je gaat wonen bij de liefde van je leven! Wat wil een mens nog meer?
    Graag zie ik de foto's van je mooie indianen-baby's verschijnen!!!

    Zet 'm op chicha-brouwer!


    Besos Eer

    Ps. Jij bent dus echt wel stoer he!!!

  • 31 Oktober 2014 - 22:33

    Willie Hebels:

    Lieve meid,ik wens je alle goeds toe daar en denk best wel dat je daar super gelukkig zult worden.
    Ik hoop toch dat we af en toe een teken van leven en een verslagje mogen zien,ben zo nieuwsgierig hoe het je daar allemaal vergaat. Heel veel geluk toe gewenst samen met Ramon! Dikke knuffel van Lammert en mij. xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 98308

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: