Paperassen - Reisverslag uit Valthe, Nederland van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu Paperassen - Reisverslag uit Valthe, Nederland van Elvira Eefting - WaarBenJij.nu

Paperassen

Blijf op de hoogte en volg Elvira

19 Augustus 2014 | Nederland, Valthe

Het besluit is genomen; Ramon kan niet naar Nederland komen, dus ga ik naar Ecuador toe. Ik had natuurlijk al heel lang het idee in mijn hoofd om in Ecuador te gaan wonen. We hadden gehoopt dat Ramon eerst tijdelijk in Nederland kon zijn om mijn afkomst/land te zien, familie te ontmoeten etc., maar na vele pogingen hebben we het opgegeven.
We hebben nog even aan een verblijfsvergunning voor hem gedacht, maar dat wordt veel te moeilijk en dus ga ik een verblijfsvergunning voor Ecuador aanvragen.

Tjah en dat is ook nog niet even in één dag gedaan… Ik begon eerst maar eens met alles uitzoeken op internet. Langzaamaan wordt nu ook alles in werking gesteld. Zo heb ik al een vliegticket gekocht voor 16 november! Vandaag een nieuw paspoort aan gevraagd en mijn diploma laten legaliseren.
Ja dan denk je ook dat als je een diploma hebt gekregen dat het officieel is en voor alles gebruikt kan worden, maar nee ik moest naar DUO in Groningen om het te laten legaliseren d.m.v. een mooie sticker. Daarna moest ik nog even naar de rechtbank om de legalisatie af te maken met een apostillestempel. Nu is het nog niet klaar, want het diploma moet natuurlijk ook vertaald worden naar het Spaans. Net als alle andere documenten die ik nodig heb. Vervolgens moeten die ook weer bestempeld worden. En niets is natuurlijk gratis.

Ritje Den Haag komt er ook nog aan, want ik moet eerst een toeristenvisum van 6 maanden aanvragen. Zodra ik in Ecuador ben, kan ik de aanvraag voor de verblijfsvergunning in gang zetten. Mijn diploma moet namelijk ook nog goed gekeurd en geregistreerd worden. Wat dat betreft is het niet veel makkelijker dan NL hoor.

Jaaa het valt allemaal niet mee, maar ik kies er zelf voor. Dat weet ik. Het is ook wel een hele grote stap om hier alles achter te laten en in Ecuador te gaan wonen. Maar ik ga het proberen en dan zien we vanzelf hoe alles gaat lopen. Nergens heb je garanties, dus gewoon doen wat je wilt en zien waar je uitkomt. Ik kan altijd nog terug naar NL als het niet gaat werken.
Het zal heel moeilijk zijn om daar te wonen zonder mijn familie. Sowieso zal ik wel dingen missen, maar dat helemaal. Skype is natuurlijk wel een uitkomst, maar een knuffel geven wordt lastig.

Dat moet ik nu van Ramon missen, wat ook niet leuk is. Ik spreek hem af en toe via de telefoon of skype. We moeten nog even geduld hebben. Ik heb de komende tijd ook wel even nodig om alles te regelen en afscheid te nemen. En deze keer zal het even wat anders zijn…


  • 19 Augustus 2014 - 19:57

    Erika:

    Wow El4!
    Wat een stap, stoer van je!
    Heel succes en plezier met alle voorbereidingen!

    Besos Erika

  • 19 Augustus 2014 - 20:40

    Suzanne En Beeb;):

    crisis, 16november al? das al bijna en ben ik nog niet eens jarig geweest, moet je nagaan:p Maar tja eerlijk is eerlijk ik zag het al aankomen. De afgelopen jaren was je er al meer dan de helft van de tijd dus denk dat veel mensen er al wel een beetje aan gewend zijn en steeds opnieuw afscheid nemen is ook niet alles.. Ik hoop dat je vindt wat je zoekt en anders hou je er vast een mooie ervaring aan over.
    Zal van de week nog even opnieuw de lijstjes sturen want we moeten nog wel ff een keer daten voor die tijd!

  • 19 Augustus 2014 - 21:56

    Gerdien:

    Woooow, je gaat de stap dus echt zetten! Pff wordt wel een dubbel gevoel dat afscheid nemen, zal een ander gevoel zijn dan bij mij, is wel een beetje verder dan Polen zeg! Maar wel echt super meid, gun je een heel goed leven daar, maar zeker af en toe even terug reizen naar NL ;)
    Ik kom je sowieso nog opzoeken voor die tijd. In de planning heb ik nu eerste of tweede week van September richting Nederland!

  • 20 Augustus 2014 - 09:10

    Sijgien Poelman:

    Hoi Elvira
    Toch een besluit genomen om hier weg te gaan
    Ik vind het ontzettend dapper ,maar liefde overwind alles
    Voor je ouders is het beslist niet mooi
    maar jij moet je hart volgen
    ik wens je veel succes en hoop dat je alles klaar krijgt voor je vertrekt
    ik volg jou wel weer op de computer
    veel geluk en veel liefs van mij

  • 21 Augustus 2014 - 19:43

    Jhonson :

    yo soy uno delas personas que pienso de que si encuentro un amor no es solo un amor por corto tiempo amor es cuando en verdad encuentras a otro espirito a otra alma pues eso solo tu lo sabres pues te deseo mucha suerte con tu otra alma besoooo.

  • 24 Augustus 2014 - 15:41

    Monique:

    Lieve Elvira,ik vind het stoer en dapper dat je toch je hart volgt en terug gaat naar Ramon!
    IK wens jullie een mooie en een gelukkige toekomst toe en ik hoop dat je af en toe nog wat van je laat horen!
    Liefs en een dikke knuffel van Monique

  • 06 November 2014 - 15:41

    Roelie Lubbers-Nijboer:

    Heel veel succes Elvira!!!!
    Groetjes Roelie Lubbers-Nijboer

  • 08 November 2014 - 11:37

    Ineke Bekheat-de Rover:

    Ik ken je van de sportschool en zag je vorige week in mijn straat waar je me aansprak.
    Ik vpnd het heel leuk dat je dit deed en heb soms aan je gedacht of het gelukt was om je vriend
    hier te krijgen voor een vakantie. Maar je vertelde dat het niet was gelukt na de zoveelste poging. en dat je besloten hebt om te emigreren naar Ecuador. Ik vind het een moedig besluiit en hoop dat je missie
    slaagt. Ik wens je met heel mijn hart veel geluk en succes toe,
    Ik ga je beslist volgen op de computer en ik hoop dat we contact blijven houden.
    Heel veel goeds in Ecuador voor jou en je vriend en veel sterkte voor je familie.
    Liefs en een dikke knuffel van mij Sandra en mijn man.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elvira

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 993
Totaal aantal bezoekers 98331

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 25 Juni 2014

El amor en Ecuador

20 Augustus 2012 - 16 Februari 2013

Back to Ecuador

05 September 2010 - 01 Maart 2011

Mijn eerste reis

16 November 2014 - 30 November -0001

Wonen in Ecuador

Landen bezocht: